مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

ماساژ درمانی در منزل

ماساژ درمانی در منزل زمانی که توسط یکی درمانگر متخصص و با تجربه انجام پذیرد، می تواند موجب ارتقای سلامت و تندرستی فرد گردد. ماساژ درمانی که به عنوان یکی از اولین روش های درمانی شناخته شده از ویژگی های درمانی مشترکی در فرهنگ های باستانی نظیر، یونانی‌ها، مصری‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها برخوردار بوده است، در حال حاضر جزئی از پزشکی یکپارچه به حساب می آید و به طور گسترده از آن در کنار درمان منظم انواع بیماری ها استفاده می گردد. این تکنیک از ماساژ دادن و تحت فشار قرار دادن عضلات، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها و سایر بافت های نرم یک فرد برای ارتقای سلامت و تندرستی او استفاده می کند.
ما گاهی اوقات درد زیادی را در بدن، به خصوص مفاصل خود احساس می کنیم، ماساژ درمانی ساده می تواند تمام این دردها را از بین ببرد. اگر شما هم جزء کسانی هستید که تا به حال مزایای ماساژ درمانی در منزل را تجربه نکرده اید، برای استفاده و لذت بردن از ماساژ درمانی می توانید با مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز تماس حاصل نموده و نسبت به رزرو ماساژ مورد نظر خود اقدام نمائید. ما در ادامه ی این مقاله علاوه بر توضیح مختصر ماساژ و ذکر انواع آن قصد داریم به بررسی مزایای ماساژ درمانی در منزل نیز بپردازیم.

ماساژ درمانی و انواع متعدد آن

ماساژ یا همان چیزی که ما معمولاً آن را ماساژ درمانی می نامیم، با بهره گیری از علم و شناخت کامل بدن و همچنین با استفاده از انواع مختلف تکنیک ها و ابزارها موجب بهبود و برطرف نمودن اسپاسم و دردهای عضلانی می گردد. از این نوع خدمات که با فشار و مالش کم و ملایم قسمتی خاصی از بدن، درد آن ناحیه را آرام و در برخی موارد از بین می برد، می توان برای درمان انواع مشکلات نظیر، سردرد، گردن درد، درد سیاتیک و کمر درد، دردهای دست و پا، دردهای شانه و کتف ها استفاده نمود. در بیشتر موارد، فیزیوتراپی و ماساژ درمانی با هم ترکیب می‌شوند تا بهترین اثر بخشی را برای بیمار به ارمغان بیاورند.

ماساژ درمانی در منزل

انواع ماساژ درمانی در منزل

فیزیوتراپی یا ماساژ فقط به مالش و فشار دادن محدود نمی شود و شامل اشکال مختلف و متنوعی به شرح زیر می باشد:

1. ماساژ سوئدی: حرکات این نوع ماساژ که شامل، ورز دادن، حرکات عمیق، دایره ای، لرزش و ضربه می باشد، باعث ایجاد آرامش، انرژی، سبکی، خونسردی فرد می گردد. این روش که یکی از رایج ترین و بهترین انتخابات جهت دریافت خدمات ماساژ در منزل می باشد و از آن به عنوان ماساژ کلاسیک نیز یاد می شود، به منظور بازیابی قدرت و توانایی به بافت های نرم و ماهیچه ها به صورت زیر استفاده می شود:

ابتدا فرد می بایست به صورت برهنه روی شکم دراز بکشد و بعد از اینکه یک حوله روی بدن خود انداخت، فرد ماساژورگر شروع می نماید و با ماساژ ماهیچه ها در جهت جریان خون به سمت قلب باعث آزاد شدن خون در عضلات درگیر و افزایش اکسیژن خون و در نهایت خارج شدن اسیدلاکتیک و سموم از بدن می شود، که انجام شدن تمامی این مراحل که 90 دقیقه به طول می انجامد، می تواند به رفع اسپاسم، تنش های عصبی و درد و بیماری فرد کمک شایانی نماید و او را آرام و ریلکس کند.

فواید و رویکرد درمانی ماساژ سوئدی:

· رفع خستگی مفرط
· برطرف نمودن درد کمر
· بهبود بخشیدن گردش خون و درمان اختلالات تنفسی
· رفع انواع سردردها بخصوص سردردهای مزمن میگرنی
· درمان اسپاسم عضلانی
· برطرف نمودن استرس و اضطراب و ریلکس نمودن شخص

2. ماساژ بافت های عمیق: ماساژ بافت های عمیق که یکی دیگر از انواع مختلف ماساژ می باشد، همان ماساژ سوئدی است ولی با کمی فشار عمیق و بیشتر برای رسیدن به عضلات و بافت ها سطح عمیق تر.
ماساژور در این نوع ماساژ بعد از ضربه های آرام، از انگشتان خود جهت ایجاد فشار عمیق استفاده می کند تا از این طریق بتواند تنش و گرفتگی مزمن عضلات را برطرف نماید. افراد برای انجام این ماساژ که معمولا 60 تا 90 دقیقه به طول می انجامد، می توانند به انتخاب خود برهنه باشند یا از حوله برای پوشاندن بدن خود استفاده نمایند.

فواید و رویکرد درمانی ماساژ بافت های عمیق:

· تسکین ماهیچه های سفت شده
· برطرف نمودن درد مزمن عضلات
· کاهش اضطراب

3. ماساژ سنگ داغ: این نوع ماساژ که همچون ماساژ سوئدی شامل فشار ملایم است، مناسب افرادی است که قصد برطرف نمودن درد و تنش عضلانی را دارند. تنها فرق آن با ماساژ سوئدی این است که علی رغم بهره گیری از دستها به منظور ماساژ، از سنگ های گرم شده و گاها سنگ های سرد استفاده می نماید، چرا که گرمای سنگ های داغ موجب گردش بیشتر خون، کاهش تنش ماهیچه ها و بهبود جریان خون گشته و درد را تسکین می دهد. فواید این نوع ماساژ همچون ماساژ سوئدی می باشد ولی به دلیل استفاده از سنگ های داغ از سرعت درمان بالاتری برخوردار می باشد.

4. ماساژ ورزشی: ماساژ ورزشی تا حدودی شبیه و مرتبط با ماساژ سوئدی می باشد و مناسب ورزشکاران و افرادی است که به طور مکرر به آسیب های عضلانی دچار می شوند. فرد هنگام انجام این درمان که حدود 60 تا 90 دقیقه زمان می برد، می تواند برهنه باشد و یا از لباس نازک یا گشاد و یا حوله برای رو انداختن استفاده نماید.

5. ماساژ نقطه ماشه ای: این ماساژ برای افرادی که دارای درد مزمن در یک نقطه از بدن هستند به خصوص فیبرهای عضلانی سفت مناسب است و چنانچه این درد درمان نشود می تواند به سایر نقاط بدن منتقل شود. فرد تحت درمان در این نوع ماساژ 60 تا 90 دقیقه ای، می تواند برهنه باشد و یا از حوله و یا پیراهنی گشاد و نازک برای پوشاندن تن خود استفاده کند.
در رابطه به رویکرد و کاربرد مهم این نوع ماساژ می توان به کاهش دردهای نقطه ای همچون میگرن اشاره نمود که در آن ماساژگر با استفاده از حرکات وسیع مالشی عمیق و قوی، موجب آزاد نمودن نقطه درگیر و کاهش درد فرد می گردد.

فواید ماساژ درمانی در منزل

با توجه به مطالب بیان شده ماساژ درمانی از فواید بی شماری برخوردار است و با توجه به استقبال مردم از ارائه ی خدمات در منزل، ماساژ درمانی از روند رو به رشدی در منزل برخوردار است که دارای مزایای بیشتری نسبت به انجام این نوع خدمات در مرکز می باشد. این نوع مزایا به اختصار به شرح زیر می باشد:

· رهایی از ترافیک و شلوغی و در نهایت صرفه جویی در وقت
· داشتن استراحت و خواب بعد از ماساژ
· رفع دردهای بدنی و رهایی از تنش ها و ریلکس کردن
· راحتی در انجام کارهای شخصی نظیر دوش گرفتن و لباس عوض کردن

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید