مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

اجاره دستگاه زردی نوزاد ( فتوتراپی )

زردی نوزاد یک بیماری شایع بین نوزادان است که نیمی از آنان بعد از تولد به آن مبتلا می شوند. ماده ای به نام بیلی روبین در خون که منجر به زردی پوست می گردد، چنانچه در سطح پایین یا متوسط باشد، مشکلی ایجاد نمی کند (که آن را زردی طبیعی یا فیزیولوژیکی می نامند) ولی در صورتیکه سطح این ماده در خون بالا باشد، نیازمند درمان فوری می باشد. یکی از متدوال ترین درمان های مورد استفاده، فتوتراپی یا دستگاه زردی نوزاد می باشد. این نوع دستگاه که بدون آسیب رساندن به کودک از نور روشن و اشعه هایی به منظور درمان استفاده می نماید، یک روش ایمن و موثری است که با تشخیص و مشورت با پزشک و اجاره دستگاه زردی نوزاد یا فتوتراپی در منزل می توان زردی نوزاد را برطرف نمود. در این مقاله بنا داریم به راهنمای گام به گام استفاده از نور درمانی خانگی جهت مدیریت زردی نوزاد بپردازیم تا شما بتوانید بهترین مراقبت را برای نوزاد خود انجام دهید.

زردی نوزاد چیست و چه زمانی برای درمان آن به پزشک می بایست مراجعه نمود؟

همانطور که اشاره نمودیم با تجمع ماده ای به نام بیلی روبین به دلیل ناتوانی کبد نابالغ نوزاد در حذف سریع آن، یک رنگدانه ی زرد رنگی در خون نوزاد رخ می دهد و او را دچار زردی یا به اصطلاح هیپربیلی می نماید. چنانچه این نوع زردی (زردی فیزیولوژیکی) که معمولا در دومین روز پس از تولد در نوزادان اتفاق می افتد، طبیعی و خفیف باشد و خود به خود از بین رود، بیمارستان کودک شما را مرخص و شما را به تغذیه ی مرتب او با شیر خود توصیه می نماید ولی در صورتیکه که بعد از گذشت یک هفته زردی نوزادتان برطرف نشده باشد، پزشک به شما جهت پیشگیری از رخ دادن ناشنوایی و آسیب های مغزی به نوزادتان، درمان هر چه سریعتر را پیشنهاد می نماید.

اجاره دستگاه زردی نوزاد یا فتوتراپی

اجاره دستگاه فتوتراپی جهت درمان زردی نوزاد

چنانچه سطح بیلی روبین اضافی خون کودک بعد از گذشت یک هفته و تغذیه ی مدوام شیر مادر، همچنان بالاتر از حد طبیعی باشد، در اینصورت کودک برای درمان زردی به درمان فتوتراپی نیازمند است. این نوع دستگاه با بهره گیری از نور خاص خود به کودک در دفع هر چه راحت تر بیلی روبین کمک می کند. غالبا در موارد خفیف تا متوسط، با اجاره دستگاه زردی نوزاد می توان این مشکل را در منزل با قرار دادن نوزاد در معرض نور سبز آبی ویژه ی دستگاه کنترل و برطرف نمود ولی در نظر داشته باشید که در موارد شدیدتر که زردی به مراقبت های پزشکی نیاز داشته باشد شما برای درمان زردی نوزاد خود می بایست به بهترین بیمارستان نوزادان مراجعه نمایید. بنابراین اولین اقدام قبل از شروع به هر گونه درمان مشورت با پزشک متخصص می باشد.

مزیت های اجاره دستگاه زردی نوزاد از مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

بعد از مشورت با پزشک متخصص کودک و بلامانع بودن استفاده از دستگاه فتوتراپی در منزل می توانید بعد از تماس با مرکز شفاگستر شیراز از طریق راه های ارتباطی ما نسبت به اجاره دستگاه فتوتراپی اقدام نمایید. مرکز ما به منظور اطمینان از اثر بخشی این عمل تمامی تجهیزات فتوتراپی که در بیمارستان های دولتی و خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد را به همراه یک تکنسین آموزش دیده به منزله ی تحویل و راه اندازی تجهیزات فتوتراپی در اسرع وقت به منزل شما اعزام نموده تا آموزش های لازمه جهت استفاده ی صحیح از تجهیزات این دستگاه را در اختیار شما قرار دهد. شما با اجاره دستگاه زردی نوزاد و امکان درمان راحت تر زردی نوزادتان در منزل از مزایای مهم دیگری نیز بهره مند می گردید که به شرح زیر می باشد:

  1. با این اقدام همیشه در کنار کودکتان خواهی بود و با نوازش به او شیر خواهی داد.
  2. با انجام این اقدام در خانه شما و کودکتان از ویروس های احتمالی در امان خواهید ماند.
  3. اجاره دستگاه زردی نوزاد هزینه ی کمتری از بیمارستان برای شما در برخواهد داشت.

راهنمای گام به گام درمان زردی نوزاد با استفاده از دستگاه فتوتراپی

گام اول: مشورت با پزشک جهت ارزیابی کودک

قبل از شروع درمان، با پزشک یا متخصص اطفال اختصاصی خود تماس بگیرید. آنها شدت زردی را ارزیابی می کنند و تعیین می کنند که آیا زردی کودک با استفاده از دستگاه فتوتراپی در منزل قابل درمان است یا خیر.

گام دوم: تهیه ی تجهیزات مورد نیاز

برای درمان خانگی زردی نوزاد به یک دستگاه نور فتوتراپی مخصوص نیاز دارید. بعد از اطمینان از اندازه ی آن متناسب با نیاز نوزادتان می بایست نسب به تهیه ی آن از مراکز درمانی مطمئن اقدام نمایید.

گام سوم: آماده سازی محل مورد نظر

بعد از انتخاب یک مکان راحت و امن برای نور درمانی می بایست محل مورد نظر را از هر لحاظ آماده نمود. به طور مثال، انتخاب محیط گرم و اطمینان از تهویه خوب در آن محل، قرار دادن یک پارچه یا ملحفه نرم زیر کودک خود

گام چهارم: آماده نمودن نوزاد

به نوزاد خود لباس مناسب بپوشانید و تا حد امکان کمتر لباس بپوشید و ترجیحا بهتر است که فقط یک پوشک بپوشید تا تمام پوست او در معرض نور قرار بگیرد و چشمان آنها را با محافظ چشم ویژه ای که توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ارائه شده است، بپوشانید.

گام پنجم: استفاده از دستگاه طبق توصیه های پزشک

طبق توصیه ی پزشک می بایست نور فتوتراپی را در فاصله توصیه شده از پوست کودک قرار دهید. چراغ دستگاه را به طور مداوم روشن نگه دارید، به جز مواری که برای تغذیه و تعویض پوشک کودک از دستگاه خارج می شود.

گام ششم: کنترل مرتب دما و رطوبت دستگاه و دمای بدن کودک

بعد از قرار دادن نوزاد زیر دستگاه با چک نمودن دمای بدن نوزاد و گرم بودن متعادل آن می بایست از دمای مناسب دستگاه مطمئن شد و در حین انجام این اقدام برای نوزاد خود می بایست از تغذیه ی خوب کودک خود و هیدراته شدن او اطمینان لازم را بدست آورید.

گام هفتم: پیگیری های منظم

مهمترین اقدام در اجاره دستگاه زردی نوزاد، قرار ملاقات‌های پیگیری منظم با پزشک متخصص کودک جهت نظارت بر پیشرفت کودک و تنظیم درمان آن می باشد.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید