مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل یک نمونه دیگر از خدمات ویژه ی موسسه ی شفاگستر شیراز می باشد که به منظور ویزیت و درمان بیماران، پزشکان فوق تخصص و با مهارت خود را به همراه تجهیزات پزشکی مورد نیاز به منزل آنان اعزام و خدمات درمانی را ارائه می نماید. مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز،  خدمات پزشکی در منزل را در سریع ترین زمان ممکن به بیماران خود ارائه می دهد و تمام سعی خود را می کند که از تکنیک های غیر تهاجمی جهت درمان مشکلات بیماران استفاده نماید. یکی از مشکلاتی که اغلب بیماران جهت رفع آن به مراکز فوق تخصص ارتوپدی مراجعه می نمایند، بیماری های مربوط به مفاصل، استخوان و درد های ناشی از آن می باشد که کوچکترین حرکت موجب سایش مجدد و افزایش پروسه ی درمان می گردد. به همین دلیل استفاده از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل یک راهکار عالی و کمک کننده برای اینگونه افراد به شمار می آید.

متخصص ارتوپد چه کسی است و چه وظایفی را برعهده دارد؟

با توجه به اینکه افراد به دلیل عادت ها و روش های غلط زندگی خود، گاهی دچار درد مفاصل و آسیب های اسکلتی عضلانی می گردند، استفاده از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل یا مطب بهترین اقدام برای تشخیص و درمان تخصصی آسیب هایشان می باشد. متخصص ارتوپد پزشکانی هستند که از تخصص لازم در زمینه ی آسیب های سیستم اسکلتی عضلانی، استخوان ها، مفاصل، رباط ها، اعصاب و تاندون ها برخوردار می باشند. پزشکان ارتوپد که تمامی آسیب های ناشی از ورزش یا فعالیت بدنی، افزایش سن و موارد دیگر را تشخیص و درمان می کنند، وظایف و اهداف گوناگونی دارند که در ادامه به شرح مختصری از آنها خواهیم پرداخت.

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل

وظایف پزشک متخصص ارتوپد هنگام ویزیت بیمار

از آنجایی که هر پزشک هنگام ویزیت بیمار، نسبت به تحصیلاتش عهده دار وظایف خاصی است، شما به منظور آماده سازی بیمار و ارائه ی خدمات بهتر به او، قبل از ثبت در خواست ویزیت متخصص ارتوپد در منزل می بایست با وظایف مرتبط با آن پزشک به طور کامل آشنا گردید. در همین راستا در ادامه ی این مطلب سعی داریم شما را با وظایف پزشک ارتوپد آشنا سازیم:

1- مدیریت درد: با توجه به اینکه انواع بیماری ها و آسیب های اسکلتی عضلانی باعث ایجاد ناراحتی یا درد می گردد، پزشکان ارتوپد می توانند به کاهش یا از بین بردن درد ناشی از چنین آسیب هایی کمک کنند. به طور کلی پزشکان ارتوپد در درمان درد قسمت هایی از بدن همچون، مچ پا، آرنج، پا، دست ها، باسن، زانو، گردن، شانه ها، مچ دست تخصص دارند.

2- افزایش و بهبود دامنه حرکت: با توجه به اینکه درد، سفتی و تورم مفاصل موجب کاهش دامنه حرکتی شخص بیمار می شود، انجام کارهای روزانه از جمله دوش گرفتن، تمیز کردن، خم شدن و غیره برای او دشوار می گردد. در چنین شرایطی چنانچه نیاز به جراحی نباشد، پزشکان ارتوپد قادرند از طریق فیزیوتراپی و سایر درمان ها دامنه حرکتی شما را به حالت عادی برگردانند.

3- درمان و پیشگیری از آسیب: پزشکان ارتوپد علاوه بر اینکه قادرند آسیب هایی نظیر، شکستگی استخوان‌ها، شکستگی‌های فشاری و استرسی، دررفتگی، آسیب‌های عضلانی و پارگی تاندون را تشخیص و درمان نمایند، یک برنامه درمانی و پیشگیری را به منظور جلوگیری از صدمات بعدی برای او تهیه می نمایند.

توجه به علائم به وجود آمده در بدن و ضرورت ویزیت متخصص ارتوپد در منزل

یکی از شایع ترین علائمی که افراد هنگام مواجهه با آن سعی به برقراری ارتباط با متخصص ارتوپد دارند، شروع دردهای مداوم در بدن می باشد. به طور کلی چنانچه شما دچار درد شدید و مداومی شدید که با هیچ درمان خانگی از بین نرفت و بیش از سه ماه در بدن شما ماندگار بود، حتما می بایست از مرکز یا موسسه ی معتبر جهت ویزیت متخصص ارتوپد در منزل اقدام نمایید. ما در ادامه قصد داریم چند نمونه از علائمی که افراد هنگام مشاهده و برخورداری از آن می بایست تحت معاینه ی متخصص ارتوپد قرار بگیرند، را بیان نماییم:

  • کم شدن قابل توجه دامنه ی حرکتی در اعضای بدن خود
  • احساس نمودن درد و ناراحتی هنگام راه رفتن
  • برخورداری از آرتریت متوسط یا پیشرفته زانو یا مفصل ران
  • داشتن درد پیشرونده در قسمت لگن یا زانو و تشدید شدن آن با ایستادن
  • داشتن درد مزمن که به مدت طولانی و بیش از 12 هفته
  • عدم تعادل و بی ثباتی هنگام ایستادن یا راه رفتن
  • احساس ضعف و بی حسی پیشرونده در قسمت بازو یا پاها
  • بهبود نیافتن آسیب های بافت نرم بعد از گذشت چندین روز

اقداماتی که پزشک متخصص ارتوپد هنگام ویزیت بیمار انجام می دهد؟

1- بررسی شرایط بیمار: ابتدائی ترین کاری که یک پزشک متخصص ارتوپد هنگام ویزیت برای بیماری انجام می دهد، بررسی شرایط محیطی، جسمانی و اجتماعی هر فرد، درمان، انتخاب نوع دارو و ورزش های درمانی می باشد. مهمترین و اساسی ترین اطلاعاتی که بیمار یا همراه او هنگام ویزیت متخصص ارتوپد در منزل می بایست در اختیار پزشک قرار دهند، می توان به اطلاعات، بارداری، شیردهی، دردهای کهنه و مزمن، تمایلات غذایی و سبک زندگی اشاره نمود.

2- بررسی علائم بیمار: اقدام بعدی که توسط پزشک به منظور دریافت و شناخت منشا علائم بیماری و تشخیص نوع بیماری و میزان آسیب آن انجام می گیرد، معاینه ی سیستم های مختلف بدن من جمله، سیستم عصبی، سیستم تنفس، سیستم گردش خون و دمای بدن می باشد.

3- تشخیص مشکل بیمار: تشخیص علائم توسط پزشک متخصص در دو مرحله صورت می پذیرد، مرحله ی اول که شامل تشخیص صحیح می باشد بعد از معاینه ی فیزیکی انجام می شود و مرحله ی دوم به عنوان مرحله ی تکمیلی بعد از انجام انواع آزمایشات و عکسبرداری ها به منظور ارزیابی دامنه حرکتی یا درجه آسیب انجام می گیرد. این اقدامات انجام شده توسط پزشک می بایست به طور درست و با دقت انجام پذیرد تا از تشخیص نادرست و وارد نمودن آسیب های جبران ناپذیر به فرد جلوگیری نمود.

4- درمان بیماری: با در نظر گرفتن عوامل موثر بیماری همچون، شدت و نوع وضعیت بیماری و همچنین میزان تاثیر گذاری آن بر فعالیت بیمار، درمان های موثری برای اغلب بیماری های مزمن ارتوپدی موجود می باشد که میزان تاثیر گذاری این درمان ها برای هر بیمار با توجه به سن، سلامتی عمومی و سبک زندگی او متغیر می باشد. انواع روش های درمانی که توسط متخصص ارتوپد برای بیمار توصیه می گردد، به اختصار به شرح زیر می باشد:

– انجام فیزیوتراپی در منزل
– توصیه به استراحت و محدودیت نمودن هر گونه فعالیت و حرکت
– در صورت لزوم توصیه و معرفی بهترین راهکار جهت انجام جراحی
– انجام ماساژ درمانی در منزل
– تجویز دارو
– سفارش استفاده از کمپرس گرم یا سرد و بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده
– تزریق سرم در کنار انجام بعضی از موارد ذکر شده

ویژگی ها و امتیازاتی که یک متخصص ارتوپد می بایست از آن بهره مند باشد

در صورت استفاده از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل می بایست به امتیازات پزشک اعزام شده دقت لازم را به عمل آورید تا با برخورداری و رعایت تمام امتیازات ذکر شده ی زیر بتواند خدمات خوبی را به بیمار ارائه دهد:
– برخورداری از تاییدیه وزارت بهداشت
– حضور به موقع و اسرع وقت به محل مورد نظر
– برخورداری از سابقه کار طولانی در بیمارستان های مطرح
– اعزام پزشکان متخصص خانم یا آقا با توجه به نیاز بیمار و متناسب با جنسیت او
– رعایت نمودن اصول اخلاقی در برخورد با بیماران و مراعات حال آنان از نظر روحی

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید