مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

اجاره کپسول اکسیژن

اجاره کپسول اکسیژن در حجم های مختلف ایده آل ترین و اقتصادی ترین انتخاب برای گذراندن دوره نقاهت بعد از بیمارستان است و مناسب بیمارانی است که به دلایلی نظیر، قطعی برق، مسافرت و غیره امکان استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را ندارد و یا بدنشان به دلیل ابتلا به بیماریهای تنفسی و ریوی قادر به تامین اکسیژن مورد نیاز خود نمی باشد. در چنین مواقعی خرید یا اجاره بهترین کپسول اکسیژن از یک منبع معتبر و قابل اعتماد چالش بزرگی است که افراد به هنگام ابتلا به بیماری مزمن تنفسی یا آمادگی برای شرایط اضطراری، با آن مواجه می شوند. مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین مراکز اجاره تجهیزات پزشکی در شیراز می باشد که طیف وسیعی از کپسول های اکسیژن با کیفیت بالا را ارائه می دهد. فرآیند اجاره ساده است و شما می توانید آن را از طریق واتساپ یا تماس به شماره 09362301919 سفارش دهید. فرصت بهبود بخشبدن کیفیت زندگی خود را با بهره گیری از بهترین تجهیزات پزشکی مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز از دست ندهید.

اهمیت اکسیژن درمانی و ضرورت اجاره کپسول اکسیژن توسط بیماران

بدن ما برای عملکرد بهتر خود نیازمند مقدار مشخصی اکسیژن می باشد و در بسیاری از مواقع همچون، سم زدایی بدن، عملکرد بهتر عضلات، هضم غذا و بهتر فکر کردن مغز کمک بسزایی به بدن ما می کند. در صورت ابتلا به بیماری های ریوی و قلبی، بدن شما در دریافت اکسیژن با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد، که تمام این مشکلات می توانند توانایی ریه های شما را برای جذب اکسیژن کافی کاهش دهند و شما را برای تامین اکسیژن مورد نیاز اندام های داخلی بدن خود ملزم به استفاده از اکسیژن مکمل یا اکسیژن درمانی نمایند.

علائم پائین بودن سطوح اکسیژن و ضرورت مراجعه به متخصص

با توجه به اینکه پایین بودن سطح اکسیژن برای مدت طولانی خطرناک می باشد و می تواند افراد را ضعیف نماید. در صورتی که یکی از علائم پائین بودن اکسیژن در آنان دیده شود، آن موقع است که برای بررسی شرایط و ارزیابی وضعیت و همچنین ضرورت استفاده از اکسیژن درمانی به متخصص ارجاع داده خواهند شد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم به منظور آگاهی بخشیدن شما برخی از علائمی که نشان دهنده پائین بودن سطوح اکسیژن در بدن می باشد را عنوان نماییم. این علائم عبارتند از، سردرد مداوم، سرگیجه، فشار خون بالا ، افزایش تنگی نفس و گیجی.

اجاره کپسول اکسیژن

بیماری و شرایط الزامی در خرید یا اجاره کپسول اکسیژن

در برخی مواقع و شرایط نیاز شما به استفاده از اکسیژن درمانی ضروری می باشد، که این شرایط به اختصار عبارتند از:

• COPD یا آمفیزم
• بیماری بینابینی ریه یا فیبروز ریه
• برونشکتازی
• سرطان ریه
• فشار خون ریوی
• بیماری قلبی شسدید
• نارسایی قلبی
• شرایط عصبی عضلانی (مولتیپل اسکلروزیس، MND و غیره)

قطعات و اجزای تشکیل دهنده کپسول اکسیژن

همانطور که اشاره کردیم کپسول اکسیژن یکی از تجهیزات مهم پزشکی می باشد که به افراد مبتلا به بیماریهای تنفسی و آنهایی که به دلیل کاهش سطح اکسیژن خون خود نیاز به میزان اکسیژن بالاتر از اکسیژن موجود در هوا دارند، کمک شایانی می نماید. اجزای کپسول اکسیژن به شرح زیر می باشد:

1. سیلندر: مخزن استوانه ای شکل است که حاوی اکسیژن می باشد و به هنگام اجاره کپسول اکسیژن در منزل یکسری نکات را پیرامون آن می بایست رعایت نمود.

2. مانومتر: این قسمت از کپسول اکسیژن که از آن به منظور کنترل و تنظیم اکسیژن خروجی کپسول و همچنین مرطوب ساختن گاز اکسیژن برای بیمار استفاده می شود را می بایست به طور جداگانه تهیه و آن را به کپسول متصل نمود.

مانومتر اکسیژن از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که عبارتند از:

• گیج فشار: وظیفه نمایش فشار گاز درون کپسول را بر عهده دارد.
• فشار شکن یا شیر تنظیم کننده خودکار: موجب کاهش فشار گاز درون کپسول قبل از رسیدن به مانومتر می شود.
• جریان سنج: میزان اکسیژن مصرفی را نشان می دهد.
• پیچ کنترل یا فلومتر: میزان اکسیژن با توجه به جریان سنج توسط این قسمت قابل تنظیم خواهد بود.
• شیشه محتوی آب مقطر: این قسمت برای مرطوب نمودن اکسیژن به کار می رود.

چنانچه فلومتر با فشار شکن و گیج کنار هم باشند به آن مانومتر و در صورتی که بدون گیج و فشار شکن باشد، آن را مانومتر ساده می نامند.

نکات مهمی که هنگام اجاره کپسول اکسیژن در منزل می بایست رعایت نمود

1. گیج را بررسی نموده تا از انتقال جریان صحیح اکسیژن اطمینان لازم را بدست آورید.
2. سعی کنید همیشه میزان اکسیژن موجود در سیلندر را مورد بررسی قرار دهید.
3. گیج را بچرخانید تا با شروع شدن جریان اکسیژن بتوانید میزان آن را تنظیم نمایید.
4. به منظور اطمینان از وجود اکسیژن کافی در سیلندر، قبل از رفتن به سفر به پزشک و شرکت تامین کننده اکسیژن خود اطلاع دهید.
5. کپسول اکسیژن خود را در صندلی کنار خود قرار دهید و از انتقال و حمل آن در صندوق عقب خودرو خودداری نمایید.
6. هرگز کپسول را نزدیک شعله باز همچون، کبریت، شمع های روشن و اجاق گاز در حال استفاده قرار ندهید.
7. در صورتی که نیاز به استفاده از کپسول ندارید، بهتر است اکسیژن خود را خاموش نمایید.
8. سیلندر یا مخزن اکسیژن می بایست همیشه به حالت صاف یا عمودی و در مکانی امن و دارای تهویه مناسب قرار داده شود.
9. همیشه لوله اکسیژن را از نظر ترک و نشتی بررسی نموده و از تمیز بودن ماسک و باز بودن لوله های بینی اطمینان حاصل نمایید.
10. از سیگار کشیدن در محلی که دستگاه کپسول اکسیژن وجود دارد، به طور جد خودداری نمایید.
11. از استفاده کپسول اکسیژن در محلی که مواد قابل احتراق مانند روغن ها، گریس ها، اسپری های آئروسل، لوسیون ها یا حلال ها وجود دارد، خودداری نمایید.
12. به هنگام استفاده از اکسیژن از مصرف فرآورده های نفتی و محصولات حاوی الکل (مانند محصولات پوستی) خودداری نمایید.

جمع بندی:

سیلندر یا کپسول اکسیژن یک مخزن ذخیره سازی گاز اکسیژن به شکل متمرکز است که معمولاً از آنها به عنوان اکسیژن درمانی در بیمارستان ها، مراکز درمانی، حین حرکت و همچنین در منزل استفاده می شود. آنها دستگاه های قابل حملی هستند که از فولاد یا آلومینیوم در اندازه و حجم های مختلف برای رفع نیازهای بیمار ساخته و توسط مراکز معتبر خدمات پزشکی قابل ارائه می باشد. مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز سخت تلاش می کند تا بهترین خدمات در زمینه اجاره تجهیزات پزشکی را به منظور راحتی و آسایش بیماران فراهم آورد. ما امکان اجاره کپسول اکسیژن با حداقل قیمت و بالاترین کیفیت را در اختیار بیماران قرار داده ایم و آنها را در اسرع وقت به طور شبانه روزی درب منزل به آنان تحویل می دهیم.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید