مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

خدمات پرستاری در منزل

پرستار در منزل فردی است که وظیفه مراقبت و نگهداری از بیمار، سالمند یا کودک را در منزل بر عهده دارد. این نوع خدمت رسانی به این صورت است که افرادی که در رشته های پرستاری و همانند این تحصیل کرده اند و برحسب تجربه ای که با کار کردن در این حوزه به دست آورده اند به کسانی که نیاز به یک‌ پرستار دارند در زمینه های مختلف کمک می کنند. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه افرادی به اینگونه افراد نیاز دارند. برخی از افراد در منزل کودک خردسال، سالمند و یا بیماری دارند که نیاز به کسی است که در کنار آنها باشد و از آنها در برابر خطرات مراقبت کرده، در کارها کمک شان کنند و در کنار آنها باشند‌ ولی ممکن است افراد خانواده به دلیل مشغله ی کاری بالا فرصتی برای این کار نداشته باشند، از همین رو نیاز به کسی دارند که در انجام کارها به آنها کمک کنند و در ازای این خدمات دستمزد دریافت کنند.
با توجه به مطالب گفته شده پرستارهای منزل به افراد مختلفی کمک می کنند‌، اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توان پرستار در منزل استخدام کرد؟ در حال حاضر مراکز مختلفی هستند که در این حوزه فعالیت می کنند و پرستاران بسیاری که در حوزه های متفاوتی تجربه دارند را در مرکز خدمت رسانی خود دارند. افرادی که به پرستار نیاز دارند به صورت آنلاین در سایت یا تماس تلفنی درخواست خود را ثبت می کنند و مرکز پرستار در منزل مناسب آنها را در اختیارشان قرار می دهد.
اما باید توجه داشته باشید که تمام موسسات قابل اعتماد نیستند و می بایست در انتخاب مرکز مورد نظرتان بسیار دقت کنید تا موسسه ای که از افراد مناسب و سالم را استخدام کرده را انتخاب کنید تا بتوانید به آنها اطمینان کنید و منزلتان به همراه بیمار، کودک و یا سالمندتان را به آن بسپارید و از نحوه ی خدمت رسانی آن نیز مطمئن باشید‌. مرکز شفاگستر شیراز یکی از بهترین مرکز درمان در منزل شیراز است که به افراد نیازمند پرستار در منزل کمک کرده تا مورد مناسبی را براساس نیازشان انتخاب کنند و شما از این انتخاب و خدمت رسانی آنها راضی خواهید بود.

خدمات پرستاری در منزل شیراز

انواع خدمات پرستار در منزل

• مراقبت از بیماران: پرستار منزل می تواند به بیماران در انجام کارهای روزمره مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، غذا خوردن و نظافت شخصی کمک کند. همچنین، می تواند به بیماران در مدیریت بیماری های مزمن یا توانبخشی کمک کند.

• مراقبت از سالمندان: پرستار منزل می تواند به سالمندانی که دارای بیماری هستند و توانایی انجام کارهای روزمره و شخصی خود را ندارند، کمک کنند و کنار آنها باشند تا در کنار کمک کردن به آنها در انجام کارها همدم و همراه انها باشند و به آنها در داشتن آرامش و زندگی راحت کمک کنند.

• مراقبت از کودکان: پرستار منزل می تواند به والدین در مراقبت از کودکان خردسال یا کودکانی با نیازهای ویژه کمک کند. همچنین در صورت تنها بودن کودک پرستار از او در برابر خطرات و آسیب هایی که ممکن است در تنهایی برایش پیش بیاید محافظت می کند.

• کمک به بیماران در انجام کارهای روزمره: آنها به بیمارانی که در انجام کارهای شخصی و روزمره خود ناتوان اند کمک می کنند.

• مدیریت بیماری های مزمن: پرستار منزل می تواند به بیمار در مدیریت بیماری های مزمن مانند دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی و سایر بیماری ها کمک کند. این خدمات شامل کمک به بیمار در مصرف داروها، کنترل قند خون، فشار خون و سایر موارد است.

• توانبخشی: از دیگر خدمات پرستار منزل می توان کمک به بیمارانی که در دوران توانبخشی پس از عمل جراحی، بیماری یا آسیب هستند اشاره کرد. این خدمات شامل کمک به بیمار در انجام تمرینات ورزشی، یادگیری مهارت های جدید و سایر موارد است.

ساعت کاری پرستار در منزل

ساعت کاری پرستار در منزل بسته به نوع خدمات مورد نیاز، مدت زمان ارائه خدمات و سطح مهارت و تجربه پرستار متفاوت است. در حالت کلی، ساعت کاری پرستار در منزل را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

• خدمات پرستاری ساعتی: در این نوع خدمات، پرستار به صورت ساعتی به منزل بیمار، سالمند یا کودک اعزام می شود. مدت زمان حضور پرستار در منزل معمولاً بین 2 تا 8 ساعت است.

• خدمات پرستاری روزانه یا شبانه روزی: در این نوع خدمات، پرستار به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در منزل بیمار، سالمند یا کودک حضور دارد. خدمات پرستاری روزانه، معمولاً صبح ها از ساعت 8 صبح تا 5 عصر می باشد. در صورتی که خدمات پرستاری شبانه روزی، پرستار 24 ساعته در منزل حضور دارد و در صورت نیاز، به بیمار، سالمند یا کودک کمک می کند.

• برخی از پرستاران نیز صورت شیفتی کار می کنند: به عنوان مثال، ممکن است یک پرستار صبح ها از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و یک پرستار دیگر از ساعت 12 ظهر تا 8 شب در منزل حضور داشته باشند.

نکاتی که در انتخاب پرستار منزل باید توجه داشته باشید

• هنگام انتخاب یک پرستار در منزل، باید به ساعت کاری مورد نیاز خود توجه کنید. اگر به خدمات پرستاری ساعتی نیاز دارید، باید به دنبال یک پرستار باشید که در ساعات مورد نیاز شما در دسترس باشد. اگر به خدمات پرستاری روزانه یا شبانه روزی نیاز دارید، باید با پرستار در مورد ساعات کاری مورد نظر خود صحبت کنید.
• در برخی موارد، ممکن است لازم باشد که پرستار در ساعات غیرمعمول مانند شب ها، تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات رسمی کار کند. در این موارد، باید با پرستار در مورد این موضوع توافق کنید و دستمزد اضافه کاری پرداخت نمایید.
• انجام تزریقات، پانسمان و سایر اقدامات پرستاری، پرستاران در منزل معمولاً دارای مدرک پرستاری هستند و دوره های آموزشی لازم را برای ارائه خدمات پرستاری در منزل گذرانده اند. اگر به دنبال پرستاری هستید که از پس از انجام کارها بربیاید هنگام انتخاب پرستار حتما به این موارد اشاره کنید تا در صورت نیاز توانایی انجام این کارها را داشته باشد.

ویژگی های یک پرستار منزل خوب

• مدرک و تجربه پرستار: پرستار باید دارای مدرک پرستاری از یک دانشگاه معتبر باشد. همچنین، تجربه کافی در زمینه ارائه خدمات پرستاری در منزل داشته باشد.

• مهارت های ارتباطی و بین فردی پرستار: پرستار باید بتواند با بیمار، سالمند یا کودک به خوبی ارتباط برقرار کند و نیازهای آنها را برطرف کند. پرستاری در کار خود مهارت دارد که بتواند با توجه به اینکه پرستاری چه کسی را قبول کرده با آن به بهترین شکل ارتباط بگیرد و رابطه ی صمیمی داشته باشد.

• رفتار و اخلاق پرستار: داشتن رفتار و اخلاق مهربانه و دلسوزانه در پرستار بسیار موثر می باشد و در انتخاب پرستار حتما به این نکته توجه کنید.

• هزینه خدمات پرستاری: هزینه خدمات پرستاری بسته به نوع خدمات مورد نیاز، مدت زمان ارائه خدمات و سطح مهارت و تجربه پرستار متفاوت است.

مزایای پرستار در منزل

• حفظ آرامش و راحتی بیمار، سالمند یا کودک: بیمار، سالمند یا کودک می تواند در محیط آشنای خانه خود بماند و از آرامش و راحتی بیشتری برخوردار باشد.

• کاهش خطر ابتلا به عفونت های بیمارستانی: شخصی که برای کمک به او پرستار در نظر گرفتید در محیط خانه، کمتر در معرض عفونت های بیمارستانی قرار می گیرد.

• صرفه جویی در زمان و هزینه: بیمار، سالمند یا کسی که پرستار در منزل دارد می تواند از وقت و هزینه خود برای انجام فعالیت های دیگر استفاده کند.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید