مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

ویزیت متخصص قلب در منزل

ویزیت متخصص قلب در منزل یک راه حل ایده آل برای بیمارانی است که به دلیل مشکلات فیزیکی و روحی امکان مراجعه ی حضوری به پزشک را ندارند. با توجه به اینکه ارائه ی بهترین خدمات پزشکی در منزل شهر شیراز توسط مرکز شفاگستر قابل انجام می باشد، در صورت مشاهده علائم بیماری قلبی خود می توانید با مراجعه به سایت یا تماس با مرکز ما جهت ثبت درخواست خود اقدام نمایید. تیم ما بعد از مطلع شدن از حال بیمار، پزشکان و پرستاران حاذق و آموزش دیده ی خود را در زمان معین، با تمامی تجهیزات لازم به منزل شما اعزام و بعد از بررسی شرح حال بیمار درمان های لازم از سوی آنان صورت می پذیرد و چنانچه برای انجام معاینات بیمار نیاز به پرستار خصوصی باشد، این امر توسط مرکز شفاگستر شیراز بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان برای او انجام می پذیرد.

متخصص قلب کیست و چه بیماریهایی توسط او قابل شناسایی و درمان می باشد؟

پزشک متخصص قلب علاوه بر تکمیل نمودن تحصیلات خود در زمینه ی پزشکی عمومی، سالهای زیادی را برای بدست آوردن تخصص لازم در زمینه ی قلب و عروق تلاش نموده است و چنانچه شما به منظور درمان مشکلات قلبی عروقی خود نیاز به متخصص قلب دارید و به دلایلی امکان مراجعه ی حضوری به مطب را ندارید، می توانید به سایت ما مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایید تا از این طریق بتوانید از تمامی امکانات ویزیت متخصص قلب در منزل بهره مند گردید.

ویزیت متخصص قلب در منزل

وظایف متخصص قلب در منزل و بیماری هایی قابل تشخیص توسط او

از آنجایی که بیماران قلبی به طور منظم می بایست تحت نظر متخصص قلب قرار گیرند، بهره گیری از این امکانات برای افراد با شرایط خاص در کنار راحتی که برای آنان فراهم نموده است، امری مهم و ضروری به حساب می آید. از مهم ترین وظایف متخصص قلب بعد از انجام معاینات لازم جهت بررسی شرایط فعلی بیمار، ارزیابی آزمایش ها و سوابق قبلی او می باشد. چنانچه پزشک بعد از بررسی تمام این موارد نتواند شرح کاملی از حال بیمار بدست آورد و مشکلات او را تشخیص دهد، انجام آزمایش های تخصصی تری همچون، نوار قلب، اکوکاردیوگرام و سی تی اسکن را برای او تجویز می نماید تا با ارزیابی و بررسی دقیق تر بتواند راهی مناسب برای درمان او پیدا نماید.
متخصصین قلب علاوه بر تشخیص مشکلاتی نظیر، نارسایی قلبی، فشار خون بالا قادرند طیف وسیعی از مشکلات قلبی عروقی را نیز شناسایی نمایند که در ادامه قصد داریم به بیان تعدادی از این بیماریها که توسط ویزیت متخصص قلب در منزل یا مطب با استفاده از روش هایی قابل شناسایی و درمان می باشند، بپردازیم:

– کلسترول بالا
– ایست قلبی ناگهانی
– تصلب شرائین یا آترواسکلروز
– حمله قلبی
– آنژین صدری یا احساس درد و ناراحتی در قفسه سینه؛ که به دلیل اختلال موقت به وجود آمده در جریان خون و اکسیژن به قلب پدید می آید.
– فیبریلاسیون دهلیزی و ایجاد لخته های خونی در حفره های قلب
– شوک قلبی
– مشکلات دریچه های قلب
– لخته شدن خون

انواع راه های تشخیص بیماری های قلبی عروقی توسط پزشک متخصص قلب

بعد از معرفی انواع بیماریهای قابل شناسایی توسط متخصص قلب، حال قصد داریم انواع روش های تشخیص این نوع بیماری ها که توسط متخصص قلب در منزل یا مطب قابل انجام می باشد، بیان و مورد بررسی قرار دهیم:

نوار قلب: این روش که یکی از روش های تشخیص بیماری های قلبی عروقی به حساب می آید، شخصا توسط پزشک معالج انجام می شود و پزشک با استفاده از آن می تواند گرفتگی و تنگی عروق قلبی، آریتمی و حمله های قلبی را تشخیص دهد.

انجام اکوکاردیوگرافی: فرآیند اکوکاردیوگرافی که توسط یک دستگاه قابل حمل انجام می گردد، با بهره گیری از امواج صوتی تصاویری را از قلب به نام اکوی قلب تولید می نماید که متخصص قلب با مشاهده ی آن می تواند به نحوه ی ضربان قلب و پمپاژ آن پی ببرد و از این طریق بتواند بیماری های قلبی بیمار را شناسایی نماید.

تست هولتر ریتم: این عمل که بعد از تست نوار قلب صورت می پذیرد، زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که پزشک نتوانسته باشد از نوار قلب بیمار، اطلاعات کافی در مورد وضعیت قلبی او پیدا کند. نحوه ی انجام این تست به اینصورت است که، ابتدا پزشک به منظور تشخیص مشکل ریتم قلبی در بیمار، دستگاه کوچکی را توسط چند الکترود به بدن او وصل می نماید و از او می خواهد که طی زمان مشخص این دستگاه را با خود حمل نماید.

انجام تست هولتر فشار خون: پزشک برای انجام این تست از دو دستگاه فشار سنج دیجیتال کوچک استفاده می نماید، که یکی از آنها معمولا به کمربندی در اطراف بدن و فشارسنج دیگر به دور بازوی فوقانی بیمار متصل می گردد و از بیمار خواسته می شود که به مدت 24 ساعت این دستگاه را با خود حمل نماید تا پزشک از این طریق بتواند فشار خون بالای او را رد یا تایید نماید.

چه افرادی به ویزیت متخصص قلب در منزل یا مطب نیاز دارند؟

یکی از مشکلات شایعی که بیماران هنگام مواجهه به آن نیاز به ویزیت متخصص قلب در منزل یا مطب پیدا می کنند، به شرح زیر می باشد:

1- احساس نمودن درد های مداوم در قفسه سینه و بروز تنگی نفس که با استراحت نمودن نیز بهبود نمی یابند.
2- به وجود آمدن مشکلات عدیده در بلع
3- ابتلا به ضعف و خستگی دائمی
4- بروز تپش قلب و ضربان نامنظم
5- بالا و پایین شدن فشار خون
6- داشتن اضطراب و دلشوره
7- احساس حالت تهوع و سرگیجه و حتی غش های مداوم
8- گرفتگی صدا و احساس درد در ناحیه فک ،گردن و پشت
9- سرد شدن دست و پا و ایجاد رنگ پریدگی و تعریق شدید

انواع بیماری های قلبی عروقی

غالبا افرادی که قبلا دچار حمله ی عصبی شده باشند، از بیماری قلبی رنج می برند و شامل انواع مختلفی هستند که در ادامه به بیان مختصری از آنها می پردازیم:

کاردیومیوپاتی: این بیماری همچون نارسایی قلبی می باشد، با این تفاوت که قلب با وجود برخورداری از توانایی بالا در پمپاژ و اثراتش، قابلیت تغییرات ماهیچه اش را جهت پمپاژ از دست خواهد داد.

نقص مادرزادی قلب: یکی از مشکلاتی که بعضی از افراد از بدو تولد با آن مواجهه می شوند، نقص مادرزادی قلب می باشد. این مشکل که شامل مواردی همچون، نقص دیواره ی قلبی، نقص انسداد جریان خون در دهلیزها و بیماری قلبی سیانوتیک می باشد، موجب نقص عملکرد قلب در پمپاژ نمودن اکسیژن مورد نیاز بدن می گردد.

نارسایی میترال: زمانی که در دریچه ی قلب یا میترال نارسایی یا کم کاری اتفاق بیفتد، خون به دلیل برگشت به قلب در بدن پخش نخواهد شد و همین عامل باعث خسته شدن زودهنگام فرد و به نفس نفس افتادن آن می شود.

آنژین: این بیماری که به آنژین صدری نیز معروف می باشد و یکی از عوامل نرسیدن اکسیژن کافی به قلب می باشد، موجب بروز بیماری عروق کرونر می گردد که بهترین کار هنگام مواجهه با آن استفاده از ویزیت متخصص قلب در منزل می باشد.

بیماری های عروقی: این نوع بیماری که در بدن به صورت و حالات مختلفی همچون، سکته مغزی، بیماری شریان محیطی، آنوریسم، افتراق با واریس خود را نشان می دهد، تا حد زیادی با درمان های جدید قابل برطرف شدن می باشد و چنانچه فردی به یکی از این حالات دچار گردید، بهترین کار استفاده ی سریع و بی وقفه از ویزیت متخصص قلب در منزل می باشد.

آریتمی قلبی: آریتمی که به معنای ضربان نامنظم قلب می باشد، همانطور که از معنای آن مشخص است زمانی اتفاق می افتد که اختلال در خون رسانی ایجاد شود و قلب یا خیلی سریع یا خیلی آرام و یا به هر دو صورت بتپد.

بیماری عروق کرونر: زمانی که عروق کرونر که وظیفه ی رساندن مواد مغذی به قلب را بر عهده دارد، به هر دلیلی مسدود گردد، عملکرد قلب مختل می گردد. از آنجایی که این بیماری بسیار خطرناک می باشد، در صورت ابتلا به آن می بایست اقدام به ویزیت متخصص قلب در منزل یا مطب نمود.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید