مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

ویزیت پزشک عمومی در منزل

ویزیت پزشک عمومی در منزل با توجه به ضرورت انجام معاینات مداوم به منظور بررسی و حفظ سلامتی بیماران امری مهم و ضروری به حساب می آید، که تاثیر بسزایی نیز در تسهیل روند درمان خواهد داشت. مرکز شفاگستر شیراز با هدف دسترسی راحت تر افراد و ارائه ی خدمات پزشکی در منزل سالهاست که کار خود را آغاز نموده است و با بهره گیری از تیم مجرب و متعهد خود امکان اعزام 24 ساعته پزشکان متخصص و عمومی را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به تمام نقاط شهر شیراز فراهم نموده است.
اولین اقدام افراد هنگام مواجهه با بیماری، مراجعه به پزشک عمومی می باشد. این نوع پزشک که همچون پزشک داخلی می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را تشخیص و درمان نماید، علاوه بر بهره مندی از دانش گسترده ی خود تو حوزه ی پزشکی در صورت مواجهه با شرایط خاص شما را به متخصص ارجاع و معرفی می نماید. حال با توجه به شلوغی و آلودگی شهرهای بزرگ، امکان جابجایی و مراجعه ی حضوری به پزشک عمومی برای خیلی از افراد همچون، کودکان و سالمند و افراد با بیماری های خاص سخت و دشوار می باشد، که در اینصورت ویزیت پزشک عمومی در منزل یک راه حل موثر و کاربردی برای آنان به حساب می آید. حال برای دانستن این مطلب که پزشک عمومی در منزل چه خدماتی را ارائه می دهد یا چه بیماری هایی را درمان می نماید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پزشک عمومی چیست و از چه ویژگی هایی می بایست برخوردار باشد؟

پزشک عمومی بعد از گذراندن دوره ی 7 – 8 ساله ی تحصیلی خود در دانشگاه در مورد ارگان های مختلف بدن، به دانش و اطلاعات کاملی تو این زمینه دست پیدا می کند، که بعد از آن نیز شروع به گذراندن دوره های عملی در بیمارستان می نماید و موفق به کسب مدرک مداوای پزشکی می گردد. او سرانجام بعد از طی تمامی این مراحل براحتی می تواند طیف وسیعی از بیماری های را تشخیص و درمان نماید.
پزشک عمومی مجوز فعالیت در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مطب ها و همچنین اجازه ی ویزیت پزشک عمومی در منزل را دارا می باشد و می تواند بسیاری از بیماری ها من جمله، سرماخوردگی و آنفولانزا، فشار خون، مشکلات مربوط به سیستم قلبی عروقی، گوارش، عصبی، تنفسی، کم خونی، آسم و غیره را درمان نماید. گاهی اوقات پزشک عمومی بعد از انجام معاینات و ارزیابی های لازمه برای بیمار در صورت مشاهده ی موارد خاص او را به متخصص ارجاع می دهد.

ویزیت پزشک عمومی در منزل

ویژگی های پزشک عمومی

پزشک عمومی می بایست از یکسری ویژگی های عالی و حرفه ای مربوط به حیطه ی کاری خودش برخوردار باشد تا با بهره مندی از این ویژگی ها و ایجاد آرامش و اعتماد به بیمار، به روند و فرآیند درمانی او سرعت ببخشد. مهمترین ویژگی هایی که یک پزشک عمومی می بایست از آن برخوردار باشد و شما هنگام انجام ویزیت پزشک عمومی در منزل می بایست این ویژگی ها را در او مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید، به شرح زیر می باشد:

1- داشتن تجربه و تسلط در کار
2- معتمد و قابل اعتماد
3- صبور و آرام
4- دقیق و قاطع
5- برخورداری از متانت رفتاری
6- برخورداری از مدرک عالی دانشگاهی و کارت نظام پزشکی
7- توانایی تجویز به موقع و مناسب جهت درمان بیمار
8- اخلاق مدار بودن و برخورداری از توانایی ارتباط کلامی
9- انجام پیگیری های لازم بعد از ویزیت
10- برخورداری از نگرش مثبت و دادن امید و انرژی مثبت به بیمار

چه بیماری هایی توسط پزشک عمومی قابل درمان می باشد؟

با توجه به اینکه پزشک عمومی روزانه با انسان ها و مشکلات آنها سر و کار دارد، با انجام یک بررسی کلی از وضعیت بیمار می تواند از مشکلات و موارد مهم و حیاتی آن با خبر گردد. پزشک عمومی به دلیل بهره مندی از مهارتی که هنگام شناخت اولیه بیماری از آن استفاده می نماید، موجب تشخیص به موقع و درست بیماری می گردد و زمانی که تشخیص دهد که بیمار جهت معالجه و درمان بیشتر نیاز به متخصص دارد، سریع او را به پزشک مربوطه ارجاع می دهد. در ادامه قصد داریم به معرفی و شرح مختصری از بیماری هایی که توسط پزشک عمومی قابل معاینه و درمان می باشند، بپردازیم:

– جهت درمان بیماری های مربوط به خون همچون، کم خونی، غلظت خون یا رقیق بودن آن می توانید از پزشک عمومی استفاده نمایید.
– از پزشک عمومی می توان به منظور تشخیص و درمان دیابت استفاده نمود.
– معاینه و درمان بیماری هایی همچون، هیپوفیز و تیروئید نیز توسط پزشک عمومی در منزل امکان پذیر می باشد.
– هنگام ابتلا افراد به تشنج و سکته مغزی می توانید از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده نمایید.
– جهت استفاده از ویزیت حملات قلبی در منزل می توانید از طریق راه های ارتباطی شفاگستر شیراز درخواست خود را نمایید.
– بیماری های مربوط به کلیه و کبد نیز از جمله مواردی هستند که توسط پزشک عمومی در منزل قابل درمان می باشند.
– در صورت بروز مشکلات تنفسی همچون، ذات الزیه، آسم و فیبروز ریه می توان از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده نمایید.

چه آزمایش هایی توسط پزشک عمومی تجویز می گردد؟

پزشک عمومی بعد از انجام معاینات و بررسی شرایط بیمار، جهت چکاپ کامل و آزمایش قرار دادن سلامتی قسمت های مختلف بدن او، یکسری آزمایشات مختلفی را برای بیمار تجویز می نماید. چند نمونه از آزمایشاتی که توسط پزشک عمومی تجویز می گردد، شامل، آزمایش خون، مدفوع، فشار خون، نوار قلب و غیره می باشد.

تمامی خدماتی که یک پزشک عمومی در منزل به بیماران خود ارائه می دهد

ارائه ی خدمات پزشک عمومی در منزل می بایست به نحوی باشد که هیچ گونه خللی در انجام ویزیت و معاینه ایجاد ننماید. هر مرکزی که در حال ارائه ی این خدمات به بیماران می باشد، می بایست از تمامی ابزارها و تجهیزات خود به منظور انجام سریع و بی عیب ویزیت پزشک در منزل استفاده نماید. در ادامه قصد داریم شما را با مهم ترین خدماتی که یک پزشک عمومی در منزل به بیماران ارائه می دهد، آشنا سازیم.

– ارزیابی وضعیت سلامتی بیمار و گرفتن قند و فشار خون او
– تشخیص اولیه بیماری و تجویز دارو و آزمایش
– تزریق دارو، سرم، عضلانی
– تجویز نسخه های درمانی همچون، سونوگرافی یا رادیولوژی در منزل
– تزریق داروهای ویتامینه و تقویتی همچون، گلایکوفوز و تراکوتیل
– تجویز فیزیوتراپی
– مشاوره و توصیه به انجام حجامت
– تجویز آزمایش در منزل
– درمان زخم بستر بیماران
– تعویض حرفه ای و اصولی پانسمان بیماران در منزل
– برطرف نمودن کم آبی بدن
– گچ گرفتن در منزل جهت درمان شکستگی

ویزیت پزشک عمومی در منزل مناسب چه افرادی می باشد؟

بر خلاف تصور غلطی که مبنی بر ضرورت استفاده از پزشک عمومی در منزل تنها برای افراد با شرایط خاص جسمانی همچون، بیماران سکته مغزی، پارکینسون، قطع نخاعی، کودکان مبتلا به بیماری های مادرزادی، زنان باردار و سالمندان وجود داشته است، این خدمت مختص گروه خاصی نیست و شما در هر شرایطی که امکان خروج از منزل را نداشته باشید و یا خارج شدن از منزل خطرات جدی برای شما در برداشته باشد، می توانید از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده نمایید. به عنوان مثال افراد ورزشکاری که دچار آسیب های جسمانی شده اند، می توانند با استفاده از معاینه ی پزشک عمومی یا ویزیت پزشک متخصص در منزل تمام مراحل درمان خود را طی نمایند.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید