مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

نمونه گیری و آزمایش در منزل

نمونه گیری و آزمایش در منزل که به منظور معاینه ی کامل بدن به طور روتین و منظم از سوی افراد متخصص انجام می پذیرد، اقدامی موثر برای افرادی است که امکان حرکت و مراجعه ی حضوری به مطب را ندارند. ما در مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز که مفتخر به ارئه ی بهترین خدمات پزشکی در منزل به افراد ناتوان و سالمند می باشیم، شرایط مطمئنی را فراهم نموده ایم تا در اسرع وقت و به دور از آلودگی های محیطی مراکز درمانی، متخصصان خود را جهت انجام نمونه گیری دقیق به محل مورد نظر اعزام و بعد از ارسال آن آزمایش به لابراتوار نتیجه ی آن را سریع و به موقع به دست بیمار برسانیم.
این مرکز درمانی که متعهد به ارائه ی خدمات با کیفیت در مراقبت های پزشکی می باشد، با رعایت نمودن پروتکل های بهداشتی تمامی مراحل آزمایشات خود را مطابق با استانداردهای تعریف شده از سوی وزارت بهداشت انجام می دهد و از این طریق توانسته گامی مثبت در مسیر بررسی وضعیت سلامتی بیماران و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه بردارد. ما در این مقاله قصد داریم به شرح مختصری از آزمایش هایی که توسط مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز قابل انجام می باشد، بپردازیم.

چکاپ کامل یا آزمایش پزشکی چیست؟

چکاپ کامل بدن یا آزمایش در منزل، یک نوع اسکن تشخیصی از کل بدن من جمله، قلب، کلیه، کبد و ریه ها می باشد که به منظور ارزیابی وضعیت فعلی سلامتی و غربالگری افراد کم توان، میانسال و کسانی که امکان مراجعه ی حضوری به مطب را ندارند، در منزل او انجام می گیرد. این اقدام که به کمک علائم هشدار دهنده ی آشکار، شما را از وجود هرگونه ناهنجاری در داخل بدن تان مطلع می سازد، می بایست به صورت روتین و چند بار در سال انجام پذیرد. پزشکان انجام این اقدام را برای افراد بالای 50 سال و کسانی که سابقه ی بیماری خاص دارند، حداقل سالی یکبار و افراد زیر 50 سال، هر دو یا سه سال یکبار توصیه می نمایند.
انجام معاینات بهداشتی و آزمایش در منزل نظیر، چربی خون، شمارش سلول های خونی، قند خون و دیابت، کلیه و ادرار و غیره نه تنها به افراد کمک می کند تا اقدامات لازم را در جهت پیشگیری یا تشخیص زود هنگام هر بیماری احتمالی نظیر، بیماری های قلبی عروقی، تنفسی، سرطان، فشار خون بالا، گوارشی و غیره انجام دهند، بلکه با هشدارهایی که به بیمار در مورد عادت های ناسالم غذایی می دهد، او را در انتخاب یک سبک زندگی سالم ترغیب می نماید.

نمونه گیری و آزمایش در منزل

انواع آزمایش پزشکی در منزل

با توجه به وجود انواع آزمایشات پزشکی در جهت تشخیص، پیگیری و درمان بیماری ها، در ادامه قصد داریم چند نمونه از مهمترین آنها را به طور مختصر شرح نماییم:

  • آزمایش تیروئید: یکی از پرتکرارترین و متداول ترین آزمایش هایی است که در منزل انجام می پذیرد و چنانچه افراد در خود یا اطرافیان خود تغییراتی همچون، ناگهانی وزن، ریزش مو، تغییر در روحیه و انرژِ بدن و یا احساس سرما و گرمای شدید را مشاهده نمودند، می بایست جهت انجام این آزمایش اقدام نمایند.
  • آزمایش خون: این آزمایش که بر اساس یکی سری از علائم و نشانه های بیماری توسط پزشک معالج به بیمار تجویز شده است، شامل یکسری تستها همچون، نظیر قند خون ناشتا، سنجش میزان و نوع پروتئین، آهن، گروه خونی، شاخص های التهابی می باشد.
  • آزمایش ادرار: با استفاده از این نوع آزمایش که با هدف تحلیل میکروسکوپیک ادرار و تجزیه و تحلیل سرب و سایر مواد مضر در ادرار انجام می پذیرد، می توان خیلی از عفونت های ادراری، بیماری های کلیوی و دیابت را در فرد شناسایی نمود.
  • آزمایش هورمونی زنان و مردان: در این نوع اقدام با انجام آزمایش های هورمونی مختلف همچون، هورمون رشد، استروژن و تستوسترون می توان در جهت اندازه گیری سطح هورمون های مختلف در خون و تشخیص انواع اختلالات هورمونی و بیماری های مرتبط با آن استفاده نمود.
  • آزمایش های ژنتیکی: با استفاده از این نوع آزمایش که متشکل از آزمون های جهش یابی و تست های ژنتیکی می باشد و معمولا قبل از ازدواج، بارداری، سرطان انجام می پذیرد، می توان در جهت تشخیص بیماری های وراثتی و سنجش خصوصیات ژنتیکی استفاده نمود.
  • آزمایش بیوشیمی: در این نوع آزمایش از طریق اندازه گیری سطح برخی از ترکیبات همچون، سدیم، پتاسیم، کلرید، کلسیم و سایر ترکیبات می توان برخی بیماری ها را براحتی تشخیص داد.
  • آزمایش تشخیص سرطان: این نوع آزمایش با بررسی موارد مختلف بیمار انجام می پذیرد.
  • آزمایش مدفوع: دز این نوع آزمایش با بررسی مدفوع بیمار می توان بسیاری از علائم عفونت و دیگر مشکلات گوارشی او را شناسایی نماید.
  • آزمایش سلامت زنان: این نوع آزمایش با اندازه گیری سطح هورمون های باروری، آزمایش های مربوط به ایدز و دیگر بیماری های جنسی سلامتی بانوان را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد.
  • آزمایش های تشخیصی: در این نوع آزمایش با بررسی انواع آزمایش های تشخیصی همچون، نمونه خون و ادرار می توان در جهت تشخیص بیماری های مختلف همچون، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و دیگر بیماری ها استفاده نمود.

آزمایش در منزل مناسب چه افرادی می باشد؟

– مناسب برای افراد مسن و میانسال که به دلیل کهولت سن از مشکلات حرکتی برخوردار هستند.
– این آزمایش برای خانم هایی که دچار شرایط بارداری پرخطری هستند، بهترین و مناسبترین انتخاب به شمار می آید.
– انجام این آزمایش مناسب افرادی است که به علت معلولیت های مختلف امکان مراجعه ی حضوری به آزمایشگاه ها و بیمارستان ها را ندارند.
– این اقدام بهترین انتخاب برای کودکانی است که تحت درمان و مراقبت های ویژه در منزل هستند.
– افرادی که به دلیل ابتلا به نقص ایمنی، امکان حضور در محیط های آلوده را ندارند.

مزایای نمونه گیری و آزمایش در منزل

مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز با فراهم نمودن شرایط لازم و در نظر گرفتن نسخه های درمانی بیمار قادر است طیف وسیعی از آزمایش های تخصصی و عمومی را برای بیمار انجام دهد. این نوع نمونه گیری از مزایای بی شماری برخوردار می باشد که در ادامه به بیان مهم ترین آنها می پردازیم:

– دور ماندن از آلودگی های محیطی همچون، آلودگی هوا، ذرات معلق و گرد و غبار، عفونت ها وبیماری های بیمارستانی، استرس ناشی از شوک صوتی

– تجربه ی حضور در محیط آرام و به دور از حوادث تلخ بیمارستانی

– امکان پیگیری بیماری های مزمن توسط متخصص، بعد از انجام آزمایشات لازم برای بیمار، در صورتی که مشخص گردد که او نیاز به نظارت و پیگیری مداوم و منظم دارد، توسط پزشک متخصص شفاگستر بررسی و تشخصیص داده می شود و بعد از آن نیز این موضوع به طور مرتب توسط او مورد پیگیری مداوم قرار می گیرد.

– انجام نمونه گیری و آزمایش دقیق تر با حضور تک نفره بیمار

– جلوگیری از اتلاف وقت و بهبودی سریع، این مزیت که خود عامل مهمی در درمان بیماری ها به حساب می آید، به دلیل دور بودن از ترافیک و صف های رزرو آزمایشگاه ها صورت می پذیرد.

– دستیابی به بررسی و نتایج سریع، شروع درمان و انجام مراقبت های لازم

– به حداقل رساندن هزینه های بهداشتی و پزشکی

– انجام آزمایش در منزل و حفظ حریم شخصی، خیلی از افراد که تلاش بر حفظ اطلاعات پزشکی شخصی خود دارند، با انجام آزمایش در منزل می توانند از این امکان و مزیت بهره مند گردند.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید