مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

پرستار سالمند در منزل

پرستار سالمند در منزل به شخصی گفته می ‌شود که وظیفه نگهداری، مراقبت و انجام کارهای شخصی سالمند در منزل را به عهده دارد. پرستاران سالمند از نظر تخصص و تحصیلات به انواع مختلف مراقب و نگهدار، بهیار و پرستار طبقه ‌بندی می‌شوند که با توجه به شرایط جسمانی سالمند می‌توانند به آنها خدمات ارائه کنند. همان طور که می دانید با بالا رفتن سن توانایی انجام کارها کم‌ می شود و بسیاری با داشتن بیماری های مختلف در انجام کارهایشان به یک همراه نیاز دارند. گاهی فرزندان سالمند در انجام کارها به او کمک می کنند اما گاهی سالمند فرزندی ندارد و یا آنها خارج از کشور هستند و یا ممکن است فرصتی برای رسیدگی به کارهای پدر و مادر سالمند خود نداشته باشند. در این شرایط بهترین راهکار انتخاب یک پرستار سالمند در منزل می باشد تا آنها خیالشان از پدر یا مادر کهنسال خود راحت باشند.
اما نکته ی مهم این است که پرستار سالمند را از کجا باید پیدا کنیم. در سال های قبل معمولا از طریق پرس و جو از دوستان و آشنایان و سپردن به اطرافیان کسانی که در این حوزه فعالیت می کردند، معرفی می شدند و آنها با پرستار مصاحبه می کردند تا از سطح تجربه و میزان‌ مهارت او مطلع شوند و در صورت رضایت داشتن و به توافق رسیدن از جنبه های مختلف او را به عنوان پرستار سالمند در منزل انتخاب می کردند. در حال حاضر این روند بهتر شده است و سایتهای متعددی در این حوزه فعالیت می کنند. روش کار آنها به این شکل است که آنها با پرستاران‌ مختلفی در ارتباط هستند. زمانی که شما درخواست تان را ثبت می کنید و مشخصات پرستار مورد نظرتان را عنوان ‌می کنید شرکت مورد مناسب را با توجه به نیاز شما انتخاب کرده و به شما معرفی می کنند. این روش نسبت به روش سنتی مزایای مختلفی دارد و شما پرستار با توجه به نیازتان پیدا خواهید کرد.
در این مرحله نکته ی مهم پیدا کردن موسسات و سایت هایی است که از صحت و کیفیت کارشان مطمئن باشید تا بهترین خدمات را به شما عرضه کند. مرکز شفاگستر شیراز یکی از این مراکز است که پرستاران مجرب و با تجربه ای را در زمینه های مختلف در اختیار دارد و بهترین ها را در اختیارتان قرار می دهد و شما هر نوع پرستاری نیاز داشته باشید می توانید از آنها درخواست کنید. اگر در ارتباط با خدمات مختلف پرستارها در منزل آشنایی ندارید مقاله ی پرستار در منزل را مطالعه فرمایید.

پرستار سالمند در شیراز

وظایف پرستار سالمند در منزل

وظایف پرستار سالمند در منزل به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

• مراقبت‌های بهداشتی و درمانی: همان طور که می دانید سالمندان دارای بیماری های مختلفی از جمله فشار خون، قند خون و کندی ضربان قلب می باشند که پرستار می بایست این موارد را کنترل کند. حتی گاهی نیاز به انجام، تزریقات، پانسمان زخم، کمک در مصرف داروها و کنترل وضعیت سلامتی سالمند می باشد که می بایست تمام این امور را کنترل و مدیریت نمایند.

• انجام امور شخصی: برخی از سالمندان در انجام کارهای روزمره و کارهای شخصی مانند استحمام، لباس پوشیدن، غذا خوردن، نظافت شخصی، جابجایی در داخل منزل و انجام کارهای بیرون از منزل خود ناتوان هستند و توان انجام آنها را ندارند که پرستار موظف در انجام این کارها به سالمند کمک کند.

• کمک به انجام فعالیت‌های روزانه: اگر سالمند توانایی انجام کارهای داخل منزل و بیرون از منزل مانند خرید و انجام امور بانکی را ندارد، پرستار موظف است این کارها را برای سالمند انجام دهد.

• سرگرمی و تفریح: معمولا اکثر سالمندان تنها هستند و توانایی برای گردش و تفریح رفتن ندارند. بهتر است پرستار بتواند با سالمند به بهترین شکل ارتباط بگیرد، با او صحبت کند و گاهی در بیرون رفتن از منزل برای گردش و انجام برخی فعالیت های اجتماعی کند او را همراهی کند تا سالمند روحیه اش را از دست ندهد و دچار افسردگی نشود.

ساعات کاری پرستار سالمند

ساعات کاری پرستار سالمند در منزل با توجه به نیاز خانواده و وضعیت سالمند متفاوت است. به طور کلی، ساعات کاری پرستار سالمند در منزل به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

• پرستار سالمند شبانه روزی: برخی از سالمندان شرایط جسمی و روحی خاصی دارند و در انجام بسیاری از کارهایشان نیاز به کمک دارند و نیاز است کسی دائما در کنارشان باشد. این گونه افراد احتیاج به پرستار 24 ساعته دارند تا کل شبانه روز در منزل حضور داشته باشد و به سالمند در انجام کارها کمک کند و از او مراقبت نماید.

• پرستار سالمند نیمه وقت: بعضی از سالمندان از شرایط جسمی بهتری برخوردار هستند و تنها تایمی از روز برای انجام برخی کارهای منزل و بیرون از منزل به پرستار نیاز دارند، حتی ممکن است برای طول شب فردی از خانواده را در کنار خود داشته باشند. از همین رو این سالمندان به پرستار نیمه وقت که معمولاً 8 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته می باشد، نیاز دارند تا در منزل حضور داشته باشد.

• پرستار سالمند ساعتی: دسته ای دیگر از سالمندان تنها ساعتی در طول روز برای انجام کارهای خاصی مانند کمک به استحمام، غذا خوردن، یا پیاده روی نیاز به پرستار دارند و آنها به یک پرستار برای چندین ساعت نیاز دارند و این ساعات را بر حسب نیازشان تعیین می کنند.

عوامل موثر در تعیین ساعات کاری پرستار سالمند در منزل

• وضعیت جسمی و روحی سالمند: اگر سالمند دارای شرایط جسمی یا روحی خاصی باشد، ممکن است نیاز به مراقبت بیشتر داشته باشد و ساعات کاری پرستار نیز باید بیشتر باشد.

• مشغله کاری خانواده: اگر خانواده به دلیل مشغله کاری امکان مراقبت از سالمند را به تنهایی ندارند، ممکن است نیاز به استخدام پرستار تمام وقت یا نیمه وقت داشته باشند.

• شرایط مالی خانواده: هزینه پرستار سالمند با توجه به ساعات کاری متفاوت است. بنابراین، خانواده باید با توجه به شرایط مالی خود، ساعات کاری پرستار را تعیین کند.
با توجه به عوامل گفته شده، خانواده باید ساعات کاری پرستار سالمند را به گونه‌ای تعیین کند که نیازهای سالمند و خانواده به بهترین شکل برآورده شود و هنگام استخدام پرستار ساعات کاری مورد نیاز خود را با پرستار هماهنگ کرده به توافق برسند.

نکات مهم در استخدام پرستار سالمند در منزل

• تجربه و تخصص: پرستار سالمند باید تجربه و تخصص کافی در مراقبت از سالمندان داشته باشد زیرا ممکن است زمان حضور در منزل نیاز به انجام برخی کارهای تخصصی داشته باشد.

• شخصیت و اخلاق: پرستار سالمند باید فردی مهربان، صبور و با حوصله باشد و بتواند با سالمند ارتباط برقرار کند.

• سلامت جسمی و روحی: پرستار باید از سلامت جسمی و روحی کافی برخوردار باشد تا بتواند از پس وظایف خود برآید.

دستمزد پرستار سالمند در منزل

هزینه پرستار سالمند در منزل با توجه به عوامل مختلفی مانند تخصص و تجربه پرستار، ساعات کاری، محل زندگی سالمند. متفاوت است. زمانی که تصمیم به استخدام یک پرستار سالمند را دارید در مرحله ی اول وضعیت سالمند را بررسی کنید و مشخص کنید که به چه نوع پرستار از لحاظ تخصص و مهارت نیاز دارید، همچنین میزان ساعاتی که احتیاج دارید تعیین نمایید و حیطه ی وظایف وکارهایی که می بایست انجام دهد تعیین کنید و سپس این موارد را با مرکزی که قصد استخدام پرستار دارید در میان بگذارید تا از میزان دقیق دستمزد پرستار مد نظرتون مطلع شوید.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید