مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

پرستار بیمار در منزل

پرستار بیمار در منزل یکی از حوزه های خدماتی می باشد و مراکز مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند. برخی افراد دارای بیماریهایی هستند که می بایست مدام تحت نظر باشند. در این حالت دکتر توصیه به بستری شدن در بیمارستان دارد تا پرستاران دایما علایم بیمار را کنترل کنند، داروهای او را سر ساعت به او بدهند تا سلامتی شان را به دست بیاورند، اما مدت طولانی در بیمارستان بودن بسیار خسته کننده است. از طرفی محیط بیمارستان بسیار آلوده می باشد و به دلیل پایین بودن سیستم ایمنی بدن بیمار او مستعد بیماری شدن می باشد و ممکن است شرایط سلامتی او به خطر بیفتد.
گزینه ی دیگری که در این شرایط می توان انتخاب کرد انتخاب پرستار بیمار در منزل می باشد. در این صورت پرستار در منزل در کنار بیمار می باشد و از او مراقبت می کند تا سلامتی اش را به دست آورد. افرادی که دارای بیماری حاد هستند و نیاز دارند دائما فردی از انها مراقبت کند و کارهای منزل او را انجام دهد هم ‌می توانند از پرستار بیمار در منزل کمک بگیرند. این افراد می توانند درخواست خود را در مراکز خاصی که در حوزه پرستاری در منزل فعالیت می کنند، کمک بگیرند.
تنها نکته ای که در این انتخاب حائز اهمیت می باشد انتخاب مراکز معتبر می باشد که برترین خدمات را ارائه می دهند و از پرستاران‌ متخصص، ماهر و با تحربه در امر خدمت رسانی در حوزه های مختلف پرستاری استفاده می کنند. اگر ساکن شیراز هستید و به دنبال یک مرکز معتبر در حوزه خدماتی پرستار می باشید مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز یکی از بهترین ها می باشد که دارای پرستاران متخصص و حرفه ای می باشد که هر کدام را در حوزه ای که تخصص و تجربه دارند به کارگیری می کند. بعد از اینکه شما درخواستتان را در سایت ثبت می کنید مرکز براساس نیازتان مناسب ترین و قابل اعتماد ترین پرستار بیمار در منزل را برای شما انتخاب می کند و شما نگرانی در مورد نحوه ی کار او نخواهید داشت.

پرستار بیمار در منزل

وظایف اصلی پرستار بیمار در منزل

1-مراقبت شخصی: یکی از وظایف پرستار بیمار در منزل وظیفه انجام کارهای شخصی مانند غذا خوردن، لباس پوشیدن، حمام کردن و نظافت می باشد. این امر به ویژه برای بیمارانی که توانایی انجام کارهای شخصی خود را به دلیل بیماری یا ناتوانی از دست داده‌اند، ضروری است.

2-نظارت بر وضعیت سلامت بیمار: زمانی که خانواده ای برای نگهداری از بیمارشان به پرستار بیمار در منزل احتیاج پیدا می کند، قطعا انتظار دارند پرستار وضعیت سلامت بیمار را به طور مرتب بررسی کند و هر گونه تغییر را به پزشک گزارش دهد و علائم حیاتی مانند فشار خون، ضربان قلب، دمای بدن و سطح اکسیژن خون را کنترل کند. همچنین پرستار باید وضعیت زخم ‌ها، وضعیت روحی و روانی بیمار و هرگونه تغییر در عادات غذایی یا خواب بیمار را بررسی کند.

3-دادن داروها سر تایم: دارو ها برای بیمار جزء موارد حیاتی به شمار می رود و برخی بیماران نخوردن داروها سرتایم بسیار خطرناک می باشد و به نوعی جان بیمار درگرو خوردن داروها می باشد. از همین رو از اصلی ترین وظایف پرستار بیمار در منزل این می باشد که داروها را طبق دستور پزشک به بیمار بدهد. داروها انواع مختلفی دارد که شامل داروهای خوراکی، تزریقی، استنشاقی و موضعی می‌ باشد.

4-کارهای درمانی: در برخی موارد بر حسب نوع بیماری فرد پرستار بیمار در منزل وظیفه دارد کارهای درمانی مانند پانسمان زخم ‌های جراحی، تزریقات و فیزیوتراپی را نیز انجام دهد.

5-آموزش به خانواده بیمار: پرستار بیمار در منزل وظیفه دارد به خانواده بیمار در مورد نحوه مراقبت از بیمار مانند نحوه انجام کارهای شخصی، نحوه نظارت بر وضعیت سلامت بیمار و نحوه ارائه داروها آموزش دهد.

مهارت های پرستار بیمار در منزل

1-مهارت های فنی: برحسب جایگاه شغلی پرستار بیمار در منزل می بایست در انجام برخی کارها تبحر داشته باشد که این مهارت ها شامل دانش و توانایی انجام کارهایی مانند اندازه گیری علائم حیاتی، ارائه داروها، پانسمان زخم ها و انجام سایر مداخلات درمانی می شود.

2-مهارت های ارتباطی و بین فردی: این مهارت ها شامل توانایی برقراری ارتباط موثر با بیمار، خانواده بیمار و سایر اعضای تیم درمانی می شود. هر یک از انواع این ارتباطات نقش بسیار مهمی دارد. به عنوان مثال بیمار ممکن است روحیه ی خوبی نداشته باشد و نیاز به همدلی و همدردی داشته باشد تا انگیزه ی لازم برای درمان شدن داشته باشد و با پرستار خود همکاری لازم را داشته باشد. از طرفی داشتن ارتباط خوب با کادر درمان نیز بسیار اهمیت دارد تا گزارش از وضعیت بیمار به آنها بدهد و در شرایط حساس از آنها راهنمایی بگیرد. همچنین پرستار باید رابطه ی خوبی با خانواده بیمار داشته باشد تا در طول این مدت کار خود را به بهترین شکل سپری کند.

ساعات کاری پرستار بیمار در منزل

ساعات کاری پرستار بیمار در منزل با توجه به نیازهای بیمار و خانواده او متفاوت است. در برخی موارد، پرستار ممکن است به صورت تمام وقت یا نیمه وقت در منزل بیمار حضور داشته باشد. در برخی دیگر از موارد، پرستار ممکن است به صورت ساعتی برای ارائه خدمات پرستاری به منزل بیمار مراجعه کند.
• پرستاران تمام وقت معمولاً 8 ساعت در روز و 5 روز در هفته در منزل بیمار حضور دارند. این پرستاران معمولاً مسئولیت انجام تمام وظایف پرستاری بیمار را بر عهده دارند.
• پرستاران نیمه وقت معمولاً 4 ساعت در روز و 3 روز در هفته در منزل بیمار حضور دارند. این پرستاران معمولاً مسئولیت انجام برخی از وظایف پرستاری بیمار را بر عهده دارند و خانواده بیمار نیز در انجام سایر وظایف کمک می کنند.
• پرستاران ساعتی معمولاً برای انجام وظایف خاصی مانند کمک به بیمار در انجام کارهای شخصی، نظارت بر وضعیت سلامت بیمار یا ارائه داروها به منزل بیمار مراجعه می کنند. این پرستاران معمولاً 1 تا 2 ساعت در روز در منزل بیمار حضور دارند.
• در برخی موارد، پرستار بیمار در منزل ممکن است در شیفت های شبانه نیز در منزل بیمار حضور داشته باشد. این امر به ویژه برای بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند، ضروری است.
ساعات کاری پرستار بیمار در منزل معمولاً با توافق خانواده بیمار و پرستار تعیین می شود.

دستمزد پرستار بیمار در منزل

با توحه به مطالبی که در طول متن بیان کردیم پرستار بیمار در منزل دارای شرایط بسیار متفاوتی می باشد زیرا وضعیت جسمی و بیماری کسانی که به پرستار نیاز دارند با یکدیگر متفاوت می باشد و ساعت کاری پرستار، وظابف و میزان تخصص و مهارت او برحسب وضعیت بیمار مشخص می شود. از همین رو میزان دستمزد پرستار نیز مقدار ثابتی ندارد و با توجه به شرایط متغیر می باشد که در ادامه به این شرایط اشاره می کنیم :

• نوع خدماتی که پرستار باید ارائه دهد.
• مدت زمان حضور پرستار در منزل که این مورد را خانواده بیمار یا پرستار به توافق می رسند.
• تجربه و تخصص پرستار با توجه به وضعیت بیمار متفاوت می باشد.
• محل زندگی بیمار در دستمزد تاثیر دارد، معمولا در شهرهای بزرگ دستمزد بیشتر می باشد.
• توافق خانواده بیمار و پرستار در برخی موارد با توجه به نیاز خانواده و خود بیمار در مورد دستمزد به توافق می رسند.
• وضعیت جسمی و روحی بیمار ار دیگر عوامل تعیین کننده دستمزد پرستار می باشد.
• فاصله محل زندگی بیمار تا محل زندگی پرستار هم در این مبلغ تاثیر دارد.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید