مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

ویزیت متخصص داخلی در منزل

ویزیت متخصص داخلی در منزل یک روش مناسب و کمک کننده برای افرادی است که به علت مشکلاتی نظیر، سختی رفت و آمد، ترافیک یا مشکلات جسمی خود امکان حضور و مراجعه به مطب پزشک را ندارند. مرکز درمانی منزل شفاگستر شیراز که بهترین خدمات پزشکی در منزل را به بیماران ارائه می دهد، در هر ساعت از شبانه روز، حتی ایام تعطیل پزشکان حرفه ای خود را جهت درمان بیماران در اسرع وقت به محل مورد نظر اعزام و خدمات خود را با بالاترین کیفیت و ارزان ترین تعرفه به بیماران خود ارائه می نماید. لازم به ذکر است که پزشکان عمومی و متخصص این موسسه در تمامی شرایط، به ویژه مواقع اضطراری به منظور بررسی وضعیت و تشخیص بیماری های مزمن آماده ارائه ی خدمات رسانی به بیماران در منزل می باشند.
با توجه به اینکه در حال حاضر بیماری های زیادی توسط متخصصان داخلی قابل تشخیص و درمان می باشد، از این رو پزشکان در تمامی زمینه ها تو حیطه ی پزشکی می بایست به دانش جامع و گسترده دست پیدا نمایند تا به هنگام ویزیت متخصص داخلی در منزل یا مطب علاوه بر بهره گیری از شیوه های مختلف درمانی بتوانند از توانایی و تبحر خاص خود نیز در جهت درمان بیماران استفاده نمایند. ما در این مقاله قصد داریم درباره ی وظایف متخصص داخلی و بیماری هایی که توسط او قابل تشخیص می باشند، مطالب مهمی را عنوان نماییم، پس تا انتهای مقاله ما را همراهی فرمایید.

متخصص داخلی کیست و چه وظایفی را بر عهده دارد؟

متخصص داخلی که از دانش عمیقی در مورد مسائل مربوط به سلامت کودکان و بزرگسالان برخوردار می باشد، با بهره گیری از دانش گسترده ی خود می تواند طیف وسیعی از بیماری ها را تشخیص و درمان نماید. آنها که در رشته بالینی از تخصص کافی برخوردار هستند، علاوه بر اینکه با تشخیص درست و به موقع بیماری به افراد در پیشگیری از شیوع بیماری ها کمک می نماید، با بهره گیری از تخصص خود همواره تلاش می نماید که در تشخیص نوع بیماری و نحوه ی ابتلای فرد به آن ارزیابی درستی انجام دهند. این پزشکان بعد از انجام پیگیری های لازم برای بیماری های داخلی با توجه به تخصص خود، اقدامات مهم را انجام و سپس درمان مناسب را با توجه به اصول پزشکی برای بیماران انجام می دهد.

ویزیت متخصص داخلی در منزل

چه بیماری هایی توسط متخصص داخلی قابل تشخیص و درمان می باشد؟

با توجه به اینکه در حال حاضر، رفت و آمد به مراکز درمانی و بیمارستان ها به دلیل مشکلاتی همچون، ترافیک و آب و هوای نامناسب برای خیلی از بیماران نامناسب و خسته کننده می باشد، از این رو استفاده از ویزیت متخصص داخلی در منزل برای این بیماران بسیار کمک کننده خواهد بود و بسیاری از مشکلات زمانی و فیزیکی آنان را برطرف می نماید.
با توجه به اینکه متخصصان داخلی در رابطه با تمامی اندام ها و سیستم های داخلی بدن از تخصص کافی برخوردارند، چنانچه شما دچار مشکل یا بیماری شده اید که نمی دانید این مشکل مربوط به کدام اندام یا سیستم بدنتان می باشد، با انجام ویزیت متخصص داخلی می توانید جهت تشخیص و درمان آن بیماری اقدام نمایید. برخی از بیماری هایی که توسط متخصص داخلی قابل تشخیص و درمان می باشد شامل، دیابت، فشار خون بالا، کلسترول بالا، اختلالات تیروئید، مشکلات گوارشی، رفلاکس معده، تموروئید، هپاتیت، کبد چرب، مشکلات کبدی، عارضه کم خونی، سرطان کبد، آسم و بیماری های ریوی و غیره می باشد. سرانجام پزشک در صورت تشخیص هر نوع بیماری درمان را تا جای ممکن پیش می برد و در صورتی که برای ادامه ی درمان، مراجعه به متخصص را لازم دانست بیمار را به یک متخصص ارجاع می دهد.

ویژگی ها و مزایای ویزیت متخصص داخلی در منزل

با توجه به اینکه انتخاب متخصص داخلی از سوی برخی افراد به عنوان پزشک مراقبت های اولیه برای انجام معاینات سالانه انجام می گیرد، به همین دلیل اکثر بیماران هنگام مواجهه با هر نوع مشکل تصمیم به انجام ویزیت متخصص داخلی در منزل یا مطب می نمایند. انجام ویزیت در منزل از مزایای بسیاری نسبت به ویزیت در مطب برخوردار می باشد که در ادامه به طور مختصر به بیان چند نمونه از آنها می پردازیم:

  1. امکان ارائه ی خدمات پزشکی دقیق با کیفیت بالا، از آنجایی که پزشک برای انجام معاینه ی بیمار در منزل وقت بیشتری دارد، با بررسی کامل شرح حال بیمار و شرایط زندگی او می تواند به شناخت بهتر و دقیق تری از حال او دست یابد و به منظور بهبود حال بیمار می تواند پیشنهاد های مناسب تری به او ارائه دهد.
  2. مصون بودن از انواع بیماری های خطرناک، به دلیل وجود عفونت و انواع بیماری های مسری در مطب ها و مراکز درمانی، مراجعه ی بیماران بخصوص افراد مبتلا به بیماری های وخیم به دلیل اینکه شانس ابتلای به بیماری را افزایش می دهد بشدت خطرناک می باشد که در اینصورت انجام ویزیت در منزل برای آنان بهترین اقدام می باشد.
  3. ایجاد حس آرامش و راحتی برای بیمار، یکی دیگر از مزایای ویزیت متخصص در منزل ایجاد احساس راحتی برای بیمار می باشد که همین عامل تاثیر مثبت و بسزایی در روند بهبودی او خواهد گذاشت.
  4. ضرورت ویزیت متخصص داخلی در منزل برای برخی افراد، برخی افراد به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف، توانایی مراجعه به مراکز درمانی و مطب را ندارند، که در اینصورت این راه حل برای آنان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

برای چه افرادی می بایست از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده نمود؟

به طور کلی برای تمامی افراد که به هر نوع بیماری، درد یا آسیب مبتلا می شوند، می توان از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده نمود ولی برای بعضی از افراد استفاده از این نوع خدمت مهم و حیاتی است و می بایست مورد توجه قرار گیرد. این افراد و گروه ها شامل، زنان باردار، افراد کم توان و سالمند، افراد معلول و بیماران مبتلا به بیماری مزمن می باشد. علاوه بر این در برخی موارد از این نوع خدمت می توان برای کودکان استفاده نمود، چرا که فرآیند معاینه کودکان در منزل به دلیل ایجاد آرامش و راحتی در آنان سریعتر انجام می گردد.

ویژگی هایی که یک متخصص داخلی خوب باید از آن بهره مند باشد

یک متخصص داخلی خوب بعد از انجام تمامی معاینات فیزیکی و بررسی علائم حیاتی بیمار می بایست از سوابق پزشکی و داروهای مصرفی او نیز مطلع گردد. او از طریق معاینه ی دقیق و سوال نمودن در مورد وضعیت سلامت عمومی فرد بیمار می تواند به یک شرح کاملی از سلامتی او دست پیدا نماید. یکی از مهمترین اقداماتی که بهترین متخصصان داخلی بعد بررسی مشکلات سلامت روانی بیمار انجام می دهند، ارائه ی مشاوره در مورد تغییرات سبک زندگی و اقدامات موثر جهت جلوگیری از بروز مشکلات و بیماری ها در آینده می باشد.
معاینه ی فیزیکی و اقداماتی که توسط یک متخصص داخلی با توجه به نوع مشکل روی بیمار انجام می گیرد، به صورت زیر می باشد:

  • توجه و دفت به ظاهر کلی بیمار من جمله، وضعیت بدنی و نحوه ی حرکت او
  • گوش نمودن به صدای قلب بیمار و بررسی ضربان قلب نامنظم، سوفل قلب و سایر صداهای غیرمعمول
  • گوش نمودن به صدای تنفس بیمار و بررسی صدای خس خس سینه یا تنگی نفس او
  • معاینه و بررسی چشم ها، گوش ها، بینی، دهان و گلوی بیمار
  • بررسی پوست و ناخن های بیمار


پزشک در صورت نیاز بعد از انجام این معاینات برای برخی مشکلات خاص یکسری آزمایشات غربالگری همچون، پانل چربی یا تست تراکم استخوان یا آزمایش تصویر برداری را به بیمار تجویز می نماید.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید