مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل یکی از بهترین‌ گزینه ها برای خانواده هایی است که پدر و مادر هر دو شاغل هستند و شرایط اینکه در کنار فرزند خود بمانند را ندارند. به همین دلیل نیاز به کسی دارند تا در کنار فرزند آنها باشد و کارهای کودک را انجام دهد و از او در برابر خطرات و آسیب ها محافظت کند. بسیاری از مادران شاغل فرزندان خود را در زمان تایم کاریشان در مهد کودک ثبت نام می کنند تا آنها در این تایم در منزل تنها نمانند. هر چند که یکی از روش هایی است که خانواده ها برای مراقبت از فرزندانشان استفاده می کنند اما این روش معایب خاص خودش را دارد.
مثلا اینکه مجبورند کودک را در روزهای سرد سال برای به مهد کودک بردن از خواب بیدار کنند. گاهی هم به دلیل آلودگی هوا مهد کودک ها تعطیل می شوند، ولی پدر و مادر می بایست در محل کار حاضر شوند این تایم ها برای انها چالش ایجاد می شود. گزینه ی بهتری که از بردن کودک به مهد کودک وجود دارد انتخاب یک‌ پرستار کودک در منزل می باشد. زیرا معایب مهد کودک را ندارد و نیازی به بیرون بردن فرزند از منزل نیست و او در محیط تمیز و امن خانه می ماند و پرستار از او نگهداری می کند و در هر صورتی پرستار در منزل ‌حضور خواهد داشت و دیگر پدر و مادر هنگام به وجود آمدن موارد ناخواسته دغدغه ای در مورد تنها ماندن فرزند دلبندشان نخواهند داشت.
اکثر‌ مادران شاغل با اگاهی یافتن از مزایای پرستار در‌منزل تصمیم می گیرند که برای فرزندشان پرستار در متزل انتخاب کنند. اما نمی دانند چطور و چگونه؟ البته انتخاب سختی است و می بایست فردی با وجدان، صبور باشد که توانایی برقرادی ارتباط صمیمانه با کودکشان داشته باشد و با او با مهربانی رفتار کرده تا انها خیالشان از کودک دلبندشان راحت باشد. قطعا انها می بایست در این انتخاب دقت بالایی به خرج دهند. اما نگران نباشید. مرکز شفاگستر شیراز یکی از موسساتی است که در زمینه ی خدمات پرستاری در منزل شیراز فعالیت می کند و می توانید برای استفاده از خدمات پرستار از انها کمک بکیرید. این‌ موسسه بهترین و متخصص ترین پرستارها را در مرکز خود دارند و مناسب ترین مورد را بر حسب نیازتان برای شما انتخاب می کنند.

پرستار کودک در شیراز

وظایف اصلی پرستار کودک در منزل

1-مراقبت از سلامت و ایمنی کودک: این وظیفه مهم ترین وظیفه پرستار کودک است. پرستار باید از کودک در برابر هرگونه آسیب و خطر محافظت کند. که شامل:

• نظارت مداوم بر کودک
• دور نگه داشتن کودک از مواد خطرناک
• آموزش نکات ایمنی به کودک
• کمک به کودک در صورت بیماری یا آسیب دیدگی

2-تغذیه کودک: پرستار می بایست توجه ویژه ای به تغذیه کودک داشته باشد و وعده و میان وعده های غذایی سالم را با رعایت کامل بهداشت آماده کرده و در ساعت مشخض در اختیار کودک قرار دهد. اگر سن کمی دارد و برای خوردن به کمک احتیاج دارد او را در خوردن غذا کمک کند.

3-نظافت و بهداشت کودک: بهداشت شخصی کودک نیز از دیگر وظایف پرستار به شمار می رود و می بایست پرستار به این موارد توجه کرده و در انجام آنها به کودک کمک کند زیرا این موارد با سلامتی کودک در ارتباط است که مهم ترین موارد آن شامل:

• حمام کردن کودک
• تعویض پوشک نوزاد
• لباس پوشاندن به او
• مسواک زدن دندان های کودک
• کوتاه کردن ناخن هایش

4-بازی و سرگرمی کودک: پرستار باید به بازی های کودک توجه کامل داشته باشد تا حین بازی خطری کودک را تهدید نکند. حتی بهتر است نظارتی به اسباب بازی های کودک داشته باشد تا دچار شکستگی و آسیب نشده باشد تا آسیبی به کودک نرساند. اگر تایمی به بازی با او و سرگرم کردن کودک اختصاص دهد بسیار عالی خواهد بود.

5-آموزش و تربیت کودک: کودکان در اوج یادگیری هستند و به آموزش های بسیاری نیاز دارند. پرستار کودک باید برنامه ای کامل برای آموزش مهارت های جدید، تربیت کودک داشته باشد و نکات اخلاقی و رفتاری مهم را به او آموزش دهند.

ویژگی های بارز پرستار کودک در منزل

1-سلامت جسمی و روانی: داشتن سلامت جسمی و روانی پرستار کودک از اهمیت بالایی برخوردار است و از همین رو کسانی که قصد گرفتن پرستار کودک دارند باید به این موضوع توجه بسیاری کنند تا خیالشان راحت باشد که پرستار می تواند به طور ایمن و موثر از کودکشان مراقبت می کند.

2-تجربه و مهارت کافی در مراقبت از کودکان: پرستار کودک باید تجربه و مهارت کافی در مراقبت از کودکان در سنین مختلف داشته باشد. زیرا ممکن است آنها در طول کار با چالش های مختلفی روبه روشوند، باید توانایی مدیریت آنها را داشته باشد و بتوانند تمام وظایفش را به درستی انجام دهند.

3-صبر و حوصله: صبر و حوصله در کار پرستاران کودک نقش بسیار پر رنگی دارد. زیرا کودکان اخلاق های متفاوتی دارند و پرستار باید توانایی برقراری ارتباط با کودک را داشته باشد. اگر کودک در موقعیتی بد قلقی کرد او را بدون عصبانیت آرام کند و در برابر لجبازی و اذیت های او به درستی رفتار کند.

4-علاقه به کودکان: پرستار کودک باید علاقه زیادی به کودکان داشته باشد تا بتواند با آنها به خوبی ارتباط برقرار کند.

5-مسئولیت پذیر: مسئولیت پذیری پرستار کودک بسیار اهمیت دارد و می بایست وظایفش را به طور دقیق و منظم انجام دهد.

6-منظم: پرستار کودک باید منظم باشد و برنامه روزانه خود را به طور منظم اجرا کند.

7-شفاف و صادق: از دیگر ویژگی های بارز یک پرستار کودک شفافیت و صداقت او می باشد تا گزارش کامل و درستی از وضعیت کودک به پدر و مادر بدهد.

8-قابل اعتماد: پرستار کودک باید قابل اعتماد باشد تا والدین بتوانند با خیال راحت به او اعتماد کنند.

دستمزد پرستار کودک

زمانی که فردی به عنوان پرستار یک کودک در منزل مشغول به کار می شود شرایط کاری او با توجه به موارد مختلف تغییر می کند و دستمز نهایی او با توجه به این عوامل مشخص می گردد که شامل موارد زیر می باشد:

• سن کودک: کودکان نوزاد به مراقبت بیشتری نسبت به کودکان بزرگتر نیاز دارند، بنابراین دستمزد پرستار کودک برای کودکان نوزاد بیشتر است.

• تجربه و مهارت پرستار کودک: پرستار کودک با تجربه و مهارت بیشتر، دستمزد بیشتری دریافت می کند.

• موقعیت جغرافیایی: دستمزد پرستار کودک در شهرهای بزرگ بیشتر از شهرهای کوچک است.

• ساعات کاری پرستار کودک: یکی از مهم ترین عواملی که تعیین کننده ی دستمزد پرستار کودک می باشد ساعت کاری او می باشد. معمولا دستمزد پرستار کودک تمام وقت بیشتر از پرستار کودک نیمه وقت یا ساعتی است.

• وظایف و مسئولیت های پرستار کودک: اگر پرستار کودک علاوه بر مراقبت از کودک، مسئولیت انجام کارهای دیگری مانند نظافت و آشپزی را نیز بر عهده داشته باشد، دستمزد بیشتری دریافت می کند.

ساعات کاری پرستار کودک در منزل

ساعات کاری پرستار کودک در منزل می تواند بسته به نیازهای خانواده متفاوت باشد. برخی از والدین نیاز به پرستار کودک تمام وقت دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط نیاز داشته باشند که پرستار کودک در ساعات خاصی از روز یا هفته در خانه حضور داشته باشد.

• پرستار کودک تمام وقت: این نوع پرستار معمولاً از صبح تا شب در خانه حضور دارد و از کودک مراقبت می کند.

• پرستار کودک نیمه وقت: این نوع پرستار معمولاً در ساعات خاصی از روز یا هفته در خانه حضور دارد، مانند ساعات کاری والدین یا ساعاتی که کودک به مهدکودک یا مدرسه نمی رود.

• پرستار کودک ساعتی: نوع دیگر پرستار افرادی هستند که برای ساعات مشخصی از روز یا هفته استخدام می شوند، مانند ساعاتی که والدین برای انجام کارهای بیرون از منزل نیاز به کمک دارند.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید