مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

تزریقات در منزل

تزریقات در منزل یکی از اقدامات اولیه پزشکی است که توسط متخصصان و پرستاران آموزش دیده برای حفظ یا بازیابی سلامتی بیماران انجام می پذیرد. بهره گیری از این نوع خدمات در منزل برای افرادی که به هر دلیلی همچون، بیماری، کهولت سن یا کمبود وقت امکان مراجعه ی حضوری به مراکز درمانی و بیمارستان ها را ندارند، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. با وجود اینکه تزریق یک روش معمول است و بیشتر اوقات افرادی در خانواده وجود دارند، که این کار را قبلا انجام داشته باشد، ولی باید بدانید که انجام این تکنیک برای خیلی از افراد به ویژه کسانی که دچار چندین بیماری همچون، دیابت، بیماری کبد، هر گونه بیماری قلبی عروقی، سکته مغزی، اختلالات سیستم ایمنی، بیماری ریوی، بیماری کلیوی و غیره هستند، می بایست توسط متخصص و پرستار با تجربه و ماهر انجام پذیرد. اینجاست که مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز به عنوان یک ارائه دهنده پیشرو خدمات پزشکی در منزل وارد عمل می شود و با اعزام پرستاران بسیار ماهر به محل مورد نظر خدمات تزریق راحت و بدون دردسر در منزل را برای بیمارن خود فراهم می نماید. پرستاران حرفه ای و با تجربه ما به دستورالعمل ها و روش های تعیین شده توسط وزارت بهداشت پایبند بوده و خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه می دهند. آنها بعد از ویزیت بیمار در منزل تزریق مورد نیاز تجویز شده توسط پزشک را به سرعت، ایمن و بدون درد برای او انجام می دهند.

تزریقات در منزل

انواع تزریقات در منزل توسط مرکز شفاگستر شیراز

این تکنیک که شامل تزریق مواد و داروهای مایع مورد نیاز به بدن می باشد، کاربرد مهم و بسزایی در درمان انواع بیماری ها دارد و شامل انواع مختلفی می باشد که همه ی آنها قابل انجام در منزل نیستند ولی خیلی از آنها را می توان در منزل، توسط پرستار متخصص انجام داد. در ادامه به معرفی و شرح مختصری از انواع تزریقات در منزل خواهیم پرداخت:

1. تزریق وریدی در منزل (تزریق داخل وریدی (IV) یا سرم تراپی): زمانی که بیمار به دلایل مختلف توانایی دریافت مایعات از دهان را ندارد، پرستار ماهر و با تجربه از این تزریق و معمولاً با استفاده از کانولاسیون IV برای درمان مشکل او استفاده می نماید. به اینصورت که ابتدا رگی که براحتی قابل لمس می باشد را انتخاب نموده و سپس بعد از اطمینان از قرارگیری دارو در ورید و عدم نشتی آن به بافت اطراف سیاهرگ، یک کانول را در داخل ورید قرار داده و در نهایت داروها یا مایعات الکترولیت را به آن تزریق می نماید. با توجه به اینکه در برخی بیماران خطر بالایی برای واکنش‌های تزریقی وجود دارد، پرستاران ما به طور مداوم پاسخ بیمار به انفوزیون IV را زیر نظر خواهند داشت.
این نوع تزریق که بیشتر از سایر تزریقات زمان بیشتری به طول می انجامد، انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی برخی از معروفترین آنها می پردازیم:

• سرم قندی: از این نوع سرم بیشتر به منظور تامین انرژی، دفع سمومات و تسکین درد استفاده می شود.

• سرم نمکی: به منظور بالا بردن فشار خون و تامین مایعات بدن بیمار از این نوع سرم استفاده می گردد.

• سرم کربوهیداراتی: زمانی که نارسایی در گردش خون بیمار صورت بگیرد، از این سرم به منظور تامین نیازهای غذایی بیمار و حل مشکل او استفاده می گردد.

• سرم دکستران: زمان سوختگی و بعد از عمل جراحی از این سرم استفاده می شود.

• سرم رینگر لاکتات: زمانی که الکترولیت های بدن همچون، سدیم، پتاسیم، کلسیم، کلر و لاکتات از بین برود، به منظور بازیابی این مواد از این نوع سرم استفاده می شود.

2. تزریق عضلانی در منزل: تزریق عضلانی (IM) تکنیکی است که برای رساندن مستقیم دارو به عضله عروقی استفاده می شود و به دارو این امکان را می دهد تا به سرعت در جریان خون جذب شود. تقریباً تمام واکسن‌های تزریقی، آنتی‌بیوتیک‌های خاص از این طریق انجام می‌شوند. پرستاران مرکز شفاگستر شیراز به هنگام ارائه ی خدمات تزریقات در منزل، از تمامی پروتکل های استاندارد پیروی نموده و تمامی سرنگ ها، سوزن ها و ویال های خالی دارو را دور ریخته و با استفاده از روش های ایمنی به شما کمک نموده تا تزریق عضلانی را به راحت ترین نحو در منزل خود انجام دهید.

3. تزریق زیر جلدی در منزل: زمانی که داروی تجویزی همچون، انسولین و هپارین در طی یک دوره زمانی معین نیاز به جذب آهسته در بدن بیمار داشته باشد، از این نوع تزریق، استفاده می شود. دارو در این تکنیک به لایه بافتی بین پوست و عضله مانند، اطراف ران، قسمت تحتانی دیواره شکم و بافت چربی، قسمت پایین و پشتی و خلف بازوها تزریق می گردد. گروه پرستاران متعهد و مجرب ما به دلیل محافظت بیماران در برابر باکتری های مضر و سایر عوامل بیماری زا در حین تزریقات در منزل از روش استریل پیروی می نمایند.

4. تزریق داخل پوستی در منزل: زمانی که داروها به داخل درم، درست زیر اپیدرم تزریق می گردد، به آن روش تزریق داخل پوستی می گویند. از این نوع تزریق ها معمولا برای تست های حساسیت مانند تست های آلرژی و تست سل استفاده می شود.

مزایای انتخاب خدمات تزریقات در منزل چیست؟

• خطرات عفونت و احتمال ابتلا به بیماری های واگیردار را کاهش داده و افراد با استفاده از این نوع خدمات بدون انتظار در صف های طولانی بیمارستان ها می توانند در زمان خود بسیار صرفه جویی نمایند.
• امکان استفاده از این نوع خدمات در هر وقت از شبانه روز برای بیمار امکان پذیر است.
• با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دلیل کهولت سن، جراحات و غیره نمی توانند برای تزریق به بیمارستان یا کلینیک بروند، وقتی این خدمات در منزل او انجام می شود، او به دلیل احساس راحتی و حضور دیگر اعضای خانواده در آنجا، دیگر ترسی از تزریق نخواهند داشت.
• برای کودکان نیز پیشنهاد می شود که آمپول های خود را در خانه دریافت کنند، چرا که پرستار می تواند از کودک مراقبت نموده و از او در تلاش برای غلبه بر ترس از درد خود حمایت کند.
خدمات پزشکی در منزل برای راحتی و استراحت بیمار به او ارائه می شود و به دلیل عدم رفت و آمد، در هزینه و وقت او نیز صرفه جویی می شود.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید