مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره دستگاه اکسیژن ساز یک راهکار ایده آل و اقتصادی برای بیمارانی است که به دلیل ابتلا به آسم بیماری های قلبی، ریوی و تنفسی نیازمند دریافت بیشتر اکسیژن هستند. با پیشرفت های که در فناوری های پزشکی رخ داده است، بیمارانی که نیاز به مراقبت های ضروری و استراحت دارند دیگر از این بابت دغدغه ای نخواهند داشت و می توانند با خرید یا اجاره دستگاه های غلیظ کننده اکسیژن از مراکز معتبر استقلال و کنترل بیشتری بر فعالیت های روزمره خود بدست آورند. اکسیژن ساز دستگاه های سبک وزن، جمع و جور با باتری های قابل شارژ و بادوامی هستند که به دلیل برخورداری از قیمت بالا، همه افراد قدرت خرید آن را ندارند و در صورتی که بخواهند از مزایای این دستگاه های قابل حمل با قیمت پایین لذت ببرند، ترجیح می‌دهند به خدمات اجاره دستگاه اکسیژن ساز روی بیاورند. ما در شفاگستر به عنوان یکی از معتبرترین مراکز اجاره تجهیزات پزشکی در شیراز مفتخریم که بهترین دستگاه های اکسیژن ساز قابل حمل را به منظور اجاره به بیماران خود ارائه دهیم.

دستگاه اکسیژن ساز یا غلیظ کننده اکسیژن چیست؟

دستگاه اکسیژن ساز وسیله ای است که اکسیژن را از هوا استخراج و از طریق کانولا یا ماسک بینی به کاربر می رساند. این دستگاه ها به جای تکیه بر مخازن اکسیژنی که نیاز به پر کردن مجدد دارند، هوا را از محیط اطراف بیرون می کشند و بعد از فیلتر و جداسازی گازهای مضر، اکسیژن غلیظ را جهت فشرده سازی به کمپرسور انتقال و سپس این اکسیژن غلیظ با سرعت جریان تعیین شده به کاربر تحویل داده می شود.
قبل از اختراع این دستگاه ها افراد مبتلا به بیماری های تنفسی می بایست از مخازن اکسیژن حجیمی استفاده می کردند که نیاز به پر کردن و حمل و نقل مداوم داشتند، تا این که ورود تغلیظ کننده های اکسیژن، به صنعت پزشکی انقلاب عظیمی در اکسیژن درمانی ایجاد نمود و با ارائه و فراهم نمودن اکسیژن در حد پزشکی به بیماران بدون دردسر پر کردن مجدد مخازن به یک راه حل راحت تر و کارآمدتری تبدیل شد.

اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجزا و قسمت های تشکیل دهنده دستگاه اکسیژن ساز

با توجه به اینکه دستگاه های اکسیژن ساز برای کارایی و کاربردهای مهم خود از قسمت ها و قطعات مختلفی تشکیل شده است، چنانچه شما قصد خرید یا اجازه دستگاه اکسیژن ساز برای استفاده در منزل را دارید، می بایست جهت آشنایی بیشتر از قطعات و اجزای تشکیل دهنده آن نیز مطلع گردید، که در ادامه به بیان مختصری از آنها می پردازیم:

کانولا: کانولای بینی لوله نازکی است که وارد بینی می شود و جریان هوا را منتقل می کند، در حالی که انتهای دیگر لوله به منبع اکسیژن، متصل است.

لوله: پلاستیک نرمی است که به کانولای بینی یا یک ماسک متصل می شود و امکان جریان اکسیژن از دستگاه به سمت بینی شما را فراهم می آورد.

پایه موتور: یک تکه لاستیک است که از آن برای جذب و تعدیل ارتعاشاتی که موتور ایجاد می کند استفاده می شود.

کمپرسورها: این قسمت‌ها که به متمرکزکننده اکسیژن نیز شناخته هستند، شامل، دو سیلندر پر از گلوله‌های زئولیت، یک مخزن یکسان‌کننده فشار، دریچه‌ها و لوله‌ها می باشند که با مکش هوای اطراف به درون دستگاه و ذخیره و فشرده سازی آن در مخزن به بیماران اجازه می دهد تا جریان هوای خود را تنظیم کنند.

بطری یا لیوان رطوبت ساز: این قطعه به متمرکز کننده های اکسیژن متصل می شوند و با قابلیت مهم خود که موجب مخلوط اکسیژن با آب و گرم کردن آن می گردد، هوا را برای بیمار مرطوب نگه می دارد.

خازن ها: این قطعه همچون باتری، انرژی الکتریکی را ذخیره و آزاد می کند.

فن خنک کننده: این قطعه از فن های محوری AC و DC تشکیل شده است. فن های محوری DC که از جریان مستقیم استفاده می کنند، فقط در یک جهت حرکت می کنند و علاوه بر اینکه از طول عمر بیشتری نسبت به فن های محوری AC برخوردارند بلکه مقرون به صرفه تر نیز هستند. فن های محوری AC از تغییرات جریان متناوب استفاده می کنند و می توانند جهت خود را به سرعت تغییر دهند.

دکمه پاور: این قطعه که معمولاً روشن می ماند برای تشخیص وضعیت روشن یا خاموش دستگاه می باشد.

فیلتر هوای ناخالص ذرات: این قطعات شبیه یک اسفنج یا صفحه مشبک هستند که در کنار یا پشت دستگاه نصب می شوند و وظیفه ی جذب گرد و غبار به هنگام ورود هوا به دستگاه و همجنین حذف باکتری ها و ذرات میکرونی به هنگام خروج هوا را برعهده دارد تا بیمار از یک اکسیژن سالم برای تنفس خود بهره مند گردد.

بعد از خرید یا اجاره دستگاه اکسیژن ساز چه دستورالعمل هایی را می بایست انجام داد؟

برای استفاده از یک دستگاه اکسیژن ساز مراحل و اقدامات زیر را می بایست طی نمود:

1. ابتدا دستگاه به حالت ایستاده نگه داشته و آن در مکانی با تهویه مناسب و ترجیحاً با فاصله 40 تا 80 سانتی متر از دیوار قرار دهید تا ورودی و خروجی به خوبی صورت پذیرد.
2. سپس یک سر سیم دستگاه را به سوکت پشت آن و سر دیگر آن را به پریز متصل نمایید.
3. داخل لیوان دستگاه را به اندازه خطوط مینیموم و ماکسیمم روی آن از آب مقطر پر نمایید و سپس آن را در جایگاه مناسبش که روی دستگاه تعبیه شده نصب نمایید.
4. بعد از قرار گیری صحیح یک سر نازال به بینی بیمار، سر دیگر آن به لیوان وصل شده روی دستگاه قرار دهید.
5. از قرار گیری فیلترهای ذرات در جای خود اطمینان حاصل نمایید.
6. کانولا/ماسک بینی را بدرستی وصل نمایید و از عدم پیچ خودگی لوله ها اطمینان حاصل کنید.
7. با فشار دادن دکمه سوئیچ “روشن/خاموش” دستگاه را روشن نمایید.
8. جریان اکسیژن را طبق تجویز پزشک با استفاده از فلومتر تنظیم کنید.
9. بعد از قرار دادن کانولای بینی در یک لیوان آب و اطمینان از عبور جریان اکسیژن توسط حباب هایی که ایجاد می شود، حال می توانید به وسیله آن نفس بکشید.

مزایای اجاره دستگاه اکسیژن ساز

• بی نیاز از نگهداری یا تعمیر: اجاره یک غلیظ کننده اکسیژن از لحاظ اینکه هیچ هزینه نگهداری یا تعمیر ندارد مقرون به صرفه تر از خرید آن است. در صورتی که هر کسی که این دستگاه را خریداری می کند مسئول انجام نگهداری یا تعمیرات مورد نیاز آن است.
• راحتی: بیماران می توانند در فضایی که احساس راحتی دارند مثلا حین تماشای برنامه تلویزیونی خود یا گذراندن وقت خود در کنار عزیزانتان اکسیژن درمانی خود ار انجام دهند.
• مقرون به صرفه: یکی از مزایای مهم اجاره دستگاه اکسیژن ساز نسبت به خرید آن مقرون به صرفه بودن آن است، به ویژه برای کسانی که در مدت کوتاه به اکسیژن درمانی نیاز دارند.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید