مرکز درمان در منزل شفاگستر شیراز

اجاره تخت بیمارستانی

اجاره تخت بیمارستانی به عنوان یک راه حل کاربردی و مقرون به صرفه، طیف وسیعی از نیازهای مراقبت کوتاه مدت یا بلند مدت را برای افرادی که به دلیل شرایط جسمانی خود نیازمند استفاده از تخت بیمارستانی هستند، برآورده می نماید. اینگونه تخت ها که مخصوص بیماران بستری یا افرادی که نیاز به نوعی مراقبت بهداشتی در بیمارستان، منازل، کلینیک ها، خانه سالمندان، مطب ها و غیره دارند طراحی شده است، به دلیل برخورداری از ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود آسایش، راحتی و رفاه را هم برای بیمار و هم برای اطرافیان یا پرسنل بهداشتی فراهم می آورد.
زمانی که فردی بیمار یا مجروح شود، ممکن است به منظور تسریع و کمک به روند بهبودی خود ترجیح دهد تا دوره نقاهت خود را طبق دستور پزشک در منزل و به دور از عفونت های بیمارستانی بگذارند و از این جهت تصمیم به اجاره یا خرید تخت بیمارستان می گیرد. از آنجایی که تخت های بیمارستانی از قیمت بالایی برخوردار هستند، خرید آن برای عموم مردم میسر نمی باشد و به همین دلیل اجاره تخت بیمارستانی از یک مرکز قابل اعتماد ارائه تجهیزات پزشکی عملی تر از خرید آن می باشد. مرکز درمان در منزل شفاگستر معتبرترین مرکز اجاره تجهیزات پزشکی در شیراز می باشد که با ارائه ی با کیفیت ترین تجهیزات پزشکی و انواع خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل، الزامات خاص بیمار را برآورده نموده و مراقبت های استثنایی را به آنان ارائه می دهد.

تخت های بیمارستانی و ویژگی های قابل تنظیم آن

تخت های بیمارستانی که اکثر آنها به اندازه یک تخت دو نفره با ریل های جانبی متحرک هستند، تخت های مخصوصی هستند که به دلیل طراحی حرفه‌ای خود، موقعیت قابل تنظیمی را برای تنظیم وضعیت بدن بیمار و راحتی او مهیا نموده و مراقبت از بیمار را آسان می نمایند. آنها دارای سه ویژگی قابل تنظیم اصلی هستند:

  • ارتفاع تخت که با بالا و پایین آمدن، ارتفاع تخت را مشخص می نماید
  • سر تخت که امکان بالا و پایین آمدن در قسمت سر بیمار را میسر می نماید
  • قسمت پا که امکان بالا و پایین آمدن در قسمت زانو را فراهم می آورد
اجاره تخت بیمارستانی

انواع تختهای بیمارستانی

1. تخت دستی: یک تخت دستی توسط سه لنگ دستی در پای تخت تنظیم می شود و افراد برای چرخاندن آن می باست از قدرت کافی برخوردار باشند. برخی از این تخت ها نیز برای تنظیم نیاز به خم شدن یا زانو زدن دارند که به هیچ عنوان برای کسانی که مشکلات زانو یا کمر دارند پیشنهاد نمی شود.
2. تخت های نیمه برقی: این دسته از تخت ها دارای دکمه های فشاری برقی برای تغییر وضعیت سر و پایین آوردن پاها هستند ولی برای بالا و پایین بردن ارتفاع تخت در این نمونه می بایست از میل لنگ تک دستی استفاده شود.
3. تخت های تمام برقی: تخت های تمام برقی نه تنها قابلیت تنظیمات تخت های نیمه برقی را دارا می باشند، بلکه به کاربران این امکان را می دهند که با فشار یک دکمه بتوانند ارتفاع تخت را نیز بالا و پایین برده و تنظیم نمایند.

چه مواقعی می بایست نسبت به اجاره تخت بیمارستانی اقدام نمود؟

• ریکاوری پس از جراحی: زمانی که فردی که قصد مراقبت از او را دارید، در حال گذراندن دوره نقاهت پس از جراحی است، احتمالا بین اجاره یا خرید تخت بیمارستانی دچار چالش شده اید. اجاره تخت بیمارستانی برای نیازهای کوتاه مدت ایده آل است و دسترسی به راه حل های تجهیزاتی را که مطابق با نیازهای کاربران است را تضمین می نماید.
• شرایط فیزیکی مزمن: مواجهه با شرایط بدنی طولانی مدت برای بیماران و مراقبان سخت است. اجاره تخت بیمارستانی امکان مراقبت را در خلوت و آسایش خانه شما فراهم می نماید و در صورت تکامل یافتن نیازهای بیمار، تجهیزات آن برای راحتی و مراقبت مطلوب بیمار، قابلیت پیشرفت را مطابق با فناوری به روز خواهد داشت.
• مراقبت از پیری و زوال عقل: از آنجایی که با افزایش سن، نیازهای جسمی و شناختی افراد تغییر می کند، اجاره تخت بیمارستان ایمنی و راحتی تجهیزات مراقبت بهداشتی را برای بیماران مسن نیز مهیا می نماید. به عنوان نمونه از تشک‌های فشار متناوب برای جلوگیری از زخم‌های فشاری، ریل‌های جانبی قابل تنظیم برای جلوگیری از سقوط، یا تخت‌های کم ارتفاع برای سهولت رفت و آمد افراد مسن برخوردار می باشد.

مزایای مهم اجاره تخت بیمارستانی

1. مقرون به صرفه: یکی از مهمترین مزایای اجاره تخت های بیمارستانی مقرون به صرفه بودن آن است. خرید تخت بیمارستانی می تواند هزینه قابل توجهی داشته باشد و اگر تخت فقط برای مدت کوتاهی مورد نیاز باشد، اجاره می تواند گزینه بهتری باشد. اجاره ی آن زمانی می تواند مفید باشد، که وضعیت بیمار در چند هفته یا چند ماه بهبود یابد و نیاز طولانی مدت به تخت نداشته باشد.
2. استفاده موقت: اگر فردی برای مدت کوتاهی به تخت بیمارستانی نیاز داشته باشد، اجاره بهترین انتخاب است. به عنوان مثال، اگر فردی در دوران نقاهت پس از جراحی یا جراحت به تخت بیمارستانی نیاز داشته باشد، اجاره بهترین انتخاب است.
3. راحتی در نصب: شرکت های اجاره هنگام تحویل تخت آن را تنظیم نموده و از نصب صحیح و ایمن آن اطمینان حاصل می نمایند و پس از پایان دوره اجاره، نیز شرکت تخت را برمی دارد و دیگر دغدغه ای برای نگهداری آن نخواهید داشت. از این رو برای افرادی که فضای زیادی در خانه خود ندارند مفید می باشد.
4. افزایش راحتی و سازگاری: تخت‌های بیمارستانی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحتی و سازگاری فوق‌العاده‌ای را به همراه دارند و به بیماران امکان تنظیم موقعیت تخت به سطح راحتی دلخواه خود فراهم می نمایند. این ویژگی مهم و امکان تغییر موقعیت تخت نه تنها به مراقبان در انجام فعالیت های روزانه مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و تغییر وضعیت بیمار کمک شایانی می نماید، بلکه موجب کاهش درد، بهبود گردش خون و تسکین شرایطی مانند کمردرد، مشکلات تنفسی یا آسم می گردد.
5. بهبود ایمنی و پیشگیری از سقوط: یکی از مزایای مهم استفاده از تخت بیمارستانی در منزل، ایمنی بیشتر آن برای بیماران است. این تخت ها مجهز به ریل های جانبی هستند که به راحتی می توان آن ها را بالا یا پایین آورد و خطر سقوط و آسیب در هنگام خواب را کاهش داد.
6. تسهیل مراقبت در منزل و توانبخشی: داشتن تخت بیمارستانی در منزل روند مراقبت و توانبخشی در منزل را ساده می کند. به این صورت که این تخت‌ها دارای ویژگی‌هایی مانند میله‌های ذوزنقه‌ای داخلی، نرده‌های تخت و ارتفاع قابل تنظیم هستند و انتقال از حالت نشسته به ایستاده یا تغییر موقعیت بیمار را بدون فشار آوردن برای او آسان‌تر می‌کند. بیماران بستری می توانند با خیال راحت تمرینات را انجام دهند یا در حالی که در رختخواب هستند به فیزیوتراپی بپردازند.
7. افزایش کیفیت خواب: خواب کافی برای بهبودی و سلامت حیاتی است. تخت های بیمارستانی طیف وسیعی از ویژگی ها را برای بهبود کیفیت خواب بیماران در خانه ارائه می دهند. قابلیت تنظیم موقعیت تخت به خصوص برای کسانی که دارای شرایط پزشکی مانند رفلاکس اسید یا آپنه خواب هستند، این امکان را می دهد تا موقعیت خواب راحت تری پیدا کنند.

کلیک کنید
1
سلام
چگونه می توانم کمک کنم؟
تماس بگیرید